Nemācēju atrast forumā, varbūt jau tas ijau r aprakstīts. Jautājums vai ir iespējasm no lidsabiedrības piedzīt kaut ko par sabojātu čemodānu? Bija lidojums ar Ryanair un konstatējām, ka lāgā nevelkas ārā čemodāna rokturis. Citādi vizuāli nekādi bojājumi nebija. Tikai mājās, izkrāmējot čemodānu un attaisot oderi, izrādijās, ka tās roktura stienis ir kārtīgi palauzts (nu piemēram, kāds ar kāju uzkāpis virsū, bet no ārpuses drēbē nekādas pēdas nav redzamas). Jautāju veikalā čemodānu pārdevējiem un tie minēja, ka nav jau pirmā reize un ka no lidsabiedrības 7 dienu laikā varot iesniegt sūdzību un saņemt atlīdzību. Lidostā, savukārt pateica "ja jau izgājāt ārā no bagāžas saņemšanas vietas, tad tikai caur Ryanair mājaslapu var iesniegt pieprasījumu". Par apdrošināšanu vēl neesmu pētījis (bija gan tika X kartes), bet gribēju saprast ppirmkārt ar lidsabiedrību, jo tagad tuvojas 7 dienu termiņš.
Es braucu uz lidostu un lūdzu info-centrā, lai ielaiž iekšā pie Lost&found, kur rakstīju aktu par bojātu koferi. Jāpievieno boarding pass bija, cik atceros. Tiesa, nebija ryanair, bet BT reiss
110. pants. Pretenzijas pieteikšana
Citos šā likuma 109. panta otrajā daļā noteiktajos gadījumos pretenzija jāiesniedz pārvadātājam nekavējoties, bet ne vēlāk kā:
1) septiņu dienu laikā no reģistrētas bagāžas saņemšanas dienas tās iztrūkuma vai bojājuma gadījumā;
Vien interesanti, ka visas pretenzijas parasti sniedz aviosabiedrībai, kaut tās darbinieki parasti bagāžai pirkstu nav piedūruši.
Vien interesanti, ka visas pretenzijas parasti sniedz aviosabiedrībai, kaut tās darbinieki parasti bagāžai pirkstu nav piedūruši.
baigi dīvaini tu te spriedelē... pārvadājuma līgumu pasažieris noslēdz ar aviokompāniju, tādēļ tam ir pilnīgi vienalga, kas piedur pirkstu bagāžai, bet par sliktu piedūrienu atbilld aviokompānija, loģiski. tā tik vēl trūka, ka atgriežoties no ceļojuma būtu jāapzina visi handling aģenti pa ceļam un no tiem jālūko piedzīt kompensācijas.
aviokompānija, protams, pēc tam no saviem apakšniekiem var piedzīt, ko vien vēlas un var.
Es braucu uz lidostu un lūdzu info-centrā, lai ielaiž iekšā pie Lost&found, kur rakstīju aktu par bojātu koferi. Jāpievieno boarding pass bija, cik atceros. Tiesa, nebija ryanair, bet BT reiss
pie ielidošanas durvīm ir divas klausules - viena RIX, otra Havas, tur arī jāuzzvana un ielaidīs.
Jā, no info centra aizsūtīja pie klausulēm, bet klausulē atbildēja, ka dažādām lidsabiedrībām ir dažādas politikas un konkrēti Ryanairam, ja izgāji ārā, tad jāsniedz caur mājaslapu. Kādām citām var pretenziju iesniegt lidostā.
Nu tad jau nebūs melots - jāsniedz mājaslapā.
Mājaslapā pieļauj iesniegt tikai papildus informāciju jau lidostā iesniegtajai sūdzībai (kur jau jābūt piešķirtam lietas numuram). Nekādas citas formas nav.
"This form is to make a claim for checked in baggage which has already been reported to Ryanair as damaged or misplaced at your arrival airport"
nu tad jāizlido ar to koferi vēlreiz, ar citu aviokompāniju
Neatļāvos šito ieteikt, jo tas taču ir ārkārtīgi neētiski!! Piedod, SAS, par to reizi, kad nopirki man jaunu čemodānu, jo BT jau nepirktu.
Man arī pieredze ar čemodānu un BT. Nolauza riteni ultra light “amerikānim”, kam riteņiem garantija 10 gadi. Amerikāni vienkārši neapzinās tāda BT eksistenci. Čeki, par gadu jaunu koferi ar visam bildēm tika iesniegti pēc lidojuma, atraidīts koferis ar sūdzību un bildēm īsi PIRMS lidojuma. Ko domājat-figu! Nebēdāju, aliekspress par 20eur atradām līdzīgu riteņu komplektu, virs piestiprināja un koferis kā jauns. Bet veikals , kur pirku-TK.Maxx gan atdeva naudu par koferi, pēc bilžu un aviobiļešu uzrādīšanas. Bija pārsteigti par tādu ...brutalitāti. Riteņa pamats bija pie kofera, bet , ne smalkāka un trauslākā, ass bija izrauta ar visu riteni... ak jā-koferi man atstāja. Noformēja kaut kādus papīrus, parakstījos, sabildēja koferi un atdeva man ar visu naudu.
Šoreiz dikti grūti saprotams. Koferis pirkts fiziskā veikalā LV? Vai internetveikalā?
Ar ko tad BT pamatoja atteikumu?
P.S. BT jau paši pie riteņa nolaušanas nav vainīgi - tas gan nenozīmē, ka nav atbildīgi par to.
Šoreiz dikti grūti saprotams. Koferis pirkts fiziskā veikalā LV? Vai internetveikalā?
Ar ko tad BT pamatoja atteikumu?
P.S. BT jau paši pie riteņa nolaušanas nav vainīgi - tas gan nenozīmē, ka nav atbildīgi par to.
Čemodāns tika pirkts TK.Maxx Minhenē, klātienē. Koferis no 2 gadus iepriekš iznākušas kolekcijas ar 70% atlaidi. Garantijas sertifikāts klāt. 10 gadi “ritošajai daļai”. BT atteica tāpēc, ka es pati esmu salauzusi savu koferi. Vārdi citi, bet ideja šāda. Neko citu negaidīju. Acīmredzot uzskata, ka viņu klienti ir blēži un godīgi ļaudis lido ar citām aviokompānijām. Strīdēties - nu nezinu, mans laiks un nervi dārgāki. Pie tam tiešām, pat ja ražotājs negarantētu man naudas atdošanu, es par to neraizētos.