https://www.tvnet.lv/6795700/cilveki-tviteri-pauz-neapmierinatibu-ar-pas...
Es izlidoju vakar vakarā īsi pirms pusnakts. Tajā laikā nav tik daudz reisu, kā no rītiem, rinda bija, bet ne pārāk liela, bet virzījās lēni, jo tiešām strādāja tikai divas ejas drošības kontrolē. Stāvēju kādu pusstundu, parasti būtu ātrāk.
Kad tiku cauri, monitors rādīja, ka līdz C17 jāiet 40 minūtes!!! Vairāk par 25-30 min. es nekad neesmu redzējis pašās lielākajās Eiropas lidostās. Man kā reizi bija 40 min. līdz izlidošanai, tā kā formāli jau būtu tā kā nokavējis reisu. Reāli, protams, tiku līdz geitam 10 minūtēs, bet nu pie ES pasēm nekādas rindas nebija, kamēr pie ne-ES uz aci tiešām izskatījās tā uz minūtēm 20. Acīmredzami rindu viņi ierēķina.
Pie BT bagāžas un reģistrācijas vispār nekādu rindu tajā laikā nebija.
Šodien vēl var pieteikties. Nekāda "avene" nav https://darbslidosta.lv/vacancy/jaunakais-aviacijas-drosibas-inspektors
Daudzu kantoru darba sludinājumi ir krāšņi kā Z/Sv.eglīte. Par 500-550EUR var smaidīt tikai tāds, kuram Šveices bankā septiņzīmjnieks, kurš sākas ar ne mazāk kā 3.
No 15.okt.stabilizēsies. Tad būs apmācīti jaunie kadri.
RIX preses relīzes:
"Ar 2012. gada 1. janvāri stāsies spēkā jauna kārtība, kādā turpmāk tiks iekasēta nodeva par lidostā īstenotajiem drošības pasākumiem."
"informējam, ka šī gada pirmajos sešos mēnešos lidostas ieņēmumi no drošības maksām ir 2,1 miljons latu. Iegūtie līdzekļi tiek novirzīti Drošības departamenta izdevumiem un ar drošības pasākumu veikšanu saistītiem investīciju projektiem. Nauda tiek izlietota drošības darbinieku atalgojumam, ....."
Interesanti, kur tā nauda tiek izplakarēta? 6,5€/pax taču ir ļoti pieklājīga summa.
Drošības nodoklis RIX joprojām ir EUR 6.50, jup. Pasažiera servisa nodoklis pat uz pusi mazāks - tikai trīnītis ar kapeikām!
Diezgan smuka summiņa par 30 sekunžu skenēšanu, rentgenoskopiju un apgrābstīšanu. Saprotams jau, ka iekārtas jāpērk, viss dārgs, u.t.t., bet nu tur diezgan smukām algām vajadzētu pāri palikt.
Interesanti, matrix Lufthansai rāda tā:
Latvia Passenger Departure And Security Charge (LV) €3.48
Latvia Security Charge (XM) €6.50
Un LOT:
Latvia Passenger Departure And Security Charge (LV) €3.48
Latvia Security Charge (XM) €6.50
Bet AirBaltic:
Latvia Passenger Departure And Security Charge (LV) €3.39
Latvia Security Charge (XM) €6.50
(Pārlieku šajā tēmā — Juris)
Šodien Rīgas lidostā bija ievērības cienīgi sastrēgumi, kas liek domāt, - situācijai nemainoties, būs jāierodas bezmaz 3 h pirms lidojuma, ja drošības kontroles rinda ir uz 1h20min. Un ja vēl bagāža... skriet pa termināli ar nav vēlmes.
Šodien Rīgas lidostā bija ievērības cienīgi sastrēgumi, kas liek domāt, - situācijai nemainoties, būs jāierodas bezmaz 3 h pirms lidojuma, ja drošības kontroles rinda ir uz 1h20min. Un ja vēl bagāža... skriet pa termināli ar nav vēlmes.
Būtu interesanti zināt kas mainījies... Pēdējoreiz lidoju augusta beigās un viss vēl bija normāli (10-15) minūtes.
Runā, ka trešdaļa darbinieku paņēmuši slimības lapas. Algas esot niecīgas. Kad es lidoju ar viss bija Ok (vasarā) 5-10min nodot bagāžu, 10-15min drošības kontrole un 1h 30min pie geita dzerot alu. Tā kā lidot grasos tikai janvārī, būs jāpaseko informācijai.
Es lidoju 19. septembrī. Nekādu problēmu, kādas četras līnijas strādāja. Tagad runāja tikai par divām.
Es lidoju 25. septembrī no rīta ar WizzAir uz Londonu. 4 no rīta rinda strauji auga, jo drošībnieki darbojās ļoti lēni. Laikam kāds lidostā saņem vairāk un drošībnieki jūtās aizvainoti. Sava veida mēmais streiks.
Šo sestdien sieva tieši trāpīja šajā murgā. Viņa knapi knapi paspēja uz reisu, lai gan atvedu >2h pirms izlidošanas. Es parasti RIX ierados max 1 - 1.5 stundas pirms reisa, laikam jāsāk aizdomāties...
Interesanti. Tad jau ļauži masveidā nav paguvuši uz saviem reisiem? Nebūs tak visi 3+ h iepriekš bijuši lidostā? Vai tomēr tas gaidīšanas ilgums nav bijis lielāks par 1h, kas būtu pieņemami ierodoties 2h pirms reisa?
Ir iespēja ignorēt rindu - man divi tantuki ar lieliem Maximas maisiem pa taisno zem visām barjerām visiem garām panesās. Un ja tik daudz bezkaunības nav, tad ir taču tā ātrā rinda kur palaiž visiem priekšā, bet laikam pret naudiņām. Varbūt lidosta līdzīgi kā aviokompānijas nolēmusi pelnīt maksimāli. Domāju, ka tiem kas iet pa fast track ir savi kontrolieri, bet nē - palaiž bez rindas priekšā pārējiem. Tā kā ja visi maksātu par fast track, tad sanāktu tīri smukas prēmijas uz Ziemassvētkiem.
jā, jā, ātrā rinda: https://twitter.com/GirtsS/status/1181058171735019521, kas šobrīd lēnāka kā parastā.
Iepriekš nevarēju saprast, par ko cepiens, bet zahuj k-gs ar pēdējo ziņu visu salika pa vietām. Domāju, ka sprūdenis tikai zigzagveidīgajā sektorā, bet rādās, ka tiklīdz iztrausies no auto (taxi), tā jau atrodies rindā. Ar vājiem nerviem tur nav ko darīt! Paaugstināts asinsspiediens, vizīte pie ārsta, recepšu zāles.
Ja lidmašīna 12.00, tad 7.00 vajadzētu būt ierindā!
Nujā, tas jauninājums, ka fast track var tikt praktiski par velti un momentā, samaksājot Mobilly, ir, maigi izsakoties, pilnīgi debils. Tad kāda jēga no tāda fast track?
Neviens vēl nav likvidējis VIP pakalpojumu. Cik esmu bijis, nekad rindas nav. Tāpēc, ja esi gatavs maksāt par normālu attieksmi, joprojām ir tāda iespēja tikt ātri un bez satraukuma.
Dīvaini. Sestdien, 5.10.2019. lidoju uz KBP plkst.6.00 ar agro reisu un īsi pirms 5.00 rītā tiku cauri drošības kontrolei 5 - 7 minūtēs, bet pie ārpus Šengenas robežkontroles rindā bija 1 PAX. Laikam tiešām darbinieki sākuši masveidā "slimot", protestējot pret zemo atalgojumu. No tām SECURITY CHARGE (6,50 EUR) dienā sanāk smukas summas. Ja reiz vidēji apkalpo 12'000 PAX-us dienā kā raksta TVNET, tad mēneša ieņēmumi no SECURITY TAX vien sanāk ap 2'340'000 EUR. Droši vien, ka to palielo "piķi" pārdala tā, ka visiem lielajiem "načaļ-niekiem", kuru lidostā daudz, pa kādiem 10.000-20.000 EUR/mēnesī par krēslu berzēšanu un nekā nedarīšanu, bet drošībniekiem - ap 550 EUR/mēnesī. Kā jau visur LV gan arodbiedrības baidās "cilāt" algu jautājumu un nav arī streikošanas tradīciju kā vecajā Eiropā, kur pat piloti dažkārt streiko, neskatoties uz ļoti pieklājīgām algām. Gan jau lidostas administrācija tiks galā ar nepaklausīgajiem "slimotājiem" un pieņems darbā jaunus, kaut uz nepilnu darba laiku, lai var aizvietot "slimotājus". Ne velti sludinājumi par konkursiem uz šīm vakancēm katrus pāris mēnešus. Un vai tad Latvijā trūkst darba meklētāju?
Es par šo biju FB ielikusi bildes ar svētdienas rindu, kur drošības kontroles rinda gandrīz saskaras ar BT drop off rindu. Fast track rindas nebija. Pirmdien no rīta citi cilvēki pielika Fast track rindas bildi no rīta, kur rinda ir tikpat tālu kā parastā (un tā ir aiz monitoriem, kas pie check in jau) un pa 20 min neesot pakustējusies vispār nemaz. Tā ka ar visu fast track es brauktu laicīgi. Svētdienas vakarā fast track biju vienīgais cilvēks uz rindu, blakus noteikti bija uz stundu (pirms 2 ned īsākā rindā stāvēju 40 min, toreiz man Fast track nebija vēl).
Gan jau lidostas administrācija tiks galā ar nepaklausīgajiem "slimotājiem" un pieņems darbā jaunus, kaut uz nepilnu darba laiku, lai var aizvietot "slimotājus". Ne velti sludinājumi par konkursiem uz šīm vakancēm katrus pāris mēnešus. Un vai tad Latvijā trūkst darba meklētāju?
Jāsaprot, ja tā tas ir, tā mūžīgi nevar turpināties. Cilvēkresursi nav Saules enerģija, kas katru dienu atjaunosies, un lidosta ir stratēģisks objekts. Algas būs jāceļ, ja vien šāda situācijas nesagādā baudu pašai lidostas vadībai un kamēr neapnīk antireklāma.
Nu jā Valsts AS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" peļņa pēc nodokļiem pagājušajā gadā sasniegusi 10,022 miljonus eiro, kas bija teju trīs reizes jeb par 6,536 miljoniem eiro vairāk nekā 2017. gadā, ziņo "Lursoft" Klientu portfelis.
https://www.delfi.lv/bizness/bankas_un_finanses/rigas-lidostas-pelna-per...
Rīt izlidoju 8:00. Cikos ieteiksiet ierasties? 6:00?
Rīt izlidoju 8:00. Cikos ieteiksiet ierasties? 6:00?
5:15
Man ir priekšlikums - katrs kurš iziet caur detektoram, iedod drošībniekam 5 EUR. Nekādu rindu nebūtu. Darbinieku netrūktu. Un viņi nestāvētu garlaikoti kasot olas, bet strādātu. A tā visa nauda aiziet kaut kādiem ierēdņiem un viņiem nav nekādas intereses vispār kustēties.
Man ir priekšlikums - katrs kurš iziet caur detektoram, iedod drošībniekam 5 EUR. Nekādu rindu nebūtu. Darbinieku netrūktu. Un viņi nestāvētu garlaikoti kasot olas, bet strādātu. A tā visa nauda aiziet kaut kādiem ierēdņiem un viņiem nav nekādas intereses vispār kustēties.
Neatbalstu.
Ja darba samaksa neapmierina - ir iespēja aiziet no darba un atbrīvot vietu citam.
Tas, kas kasa olas tagad, kasīs olas arī tad - ja dosi 5 eur privāti - jo uzskatīs, ka viņam no katra pasažiera pienākas 10 eur.
Ja nebūs kasītāju par 500 EUR, gan jau lidosta pacels algas.
Un kasīs par 800......
Man ir priekšlikums - katrs kurš iziet caur detektoram, iedod drošībniekam 5 EUR. Nekādu rindu nebūtu. Darbinieku netrūktu. Un viņi nestāvētu garlaikoti kasot olas, bet strādātu. A tā visa nauda aiziet kaut kādiem ierēdņiem un viņiem nav nekādas intereses vispār kustēties.
Neatbalstu.
Ja darba samaksa neapmierina- ir iespēja aiziet no darba un atbrīvot vietu citam.
Tas, kas kasa olas tagad, kasīs olas arī tad- ja dosi 5 eur privāti- jo uzskatīs, ka viņam no katra pasažiera pienākas 10 eur.
Ja nebūs kasītāju par 500 EUR, gan jau lidosta pacels algas.
Un kasīs par 800......
Nav tā, ka nauda kādreiz būs pietiekami, bet tomēr zināms minimums ir jānodrošina, lai cilvēki vismaz strādatu, ne atstrādātu. Un 500 EUR jau nu nav adekvāts atalgojums. "Nevienos vārtos nelien".
Katrā ziņā tas ko raksta par lidostas kapacitātes izsmelšanu ir pilnīgas muļķības, jo problēma radās pēkšņi un nevis veidojās pamazām pieaugot pasažieru plūsmai. Ja drošībnieki strādātu, tad lidosta būtu pietiekoši liela Ja lētāk ir uzcelt papildus korpusus kur izvietot streikojošus kontrolierus, nekā panākt lai viņi strādā, tad aprēķinus studijā.
Rīt izlidoju 8:00. Cikos ieteiksiet ierasties? 6:00?
5:15
Laikam tā aŗi jādara, jo līdz sešiem varētu sarasties pasažieri no ~25 reisiem, kuriem izlidošana līdz 8:00. Skatos, ka izlidošana ar 15-20min kāvēšanos šodien bija norma. Labāk agrāk piecelties un bez stresa pasēdēt pie geita, nekā lieki riskēt.
nu par lidostas drošības infrastruktūras kapacitātes izsmelšanu patiesi nevar būt runa, ja ir 9 (vai cik tur) pārbaudes rindas, bet no tām darbojas piem. 3.
Tieši tā. It īpaši ja nākamais reiss pēc 3 vai 4 dienām
kas jādara lai sākums komentā nedubultojās?