Ļoti priecātos par šejieniešu svaigu skatījumu uz ceļojuma plānu, varbūt kādas pārdomas / viedokļi, jo nu jau kadu brīdi nevaru izlemt.
Izlidojam un ielidojam no Marakešas, pērkot biļetes jau it kā zināju, ka labāk izlidot un ielidot no dažādām pilsētām, bet bija labs cenas / izlidošans laiku piedāvājums. tagad mazliet nožēloju, ka tomēr no Marakešas abi lidojumi, jo braucienu neizdodas salikt tik labi kā gribētos. Jo manas must have lietas Marokā ir tuksnesis un Feza. Un tā kā mums ir tikai 7 dienas / 8 naktis, lai tiktu uz abām vietām, un jēdzīgi izmantotu ceļojuma dienas, neko prātīgāku kā nomāt auto, nevaru izdomāt. Mums it kā nav parasti lielas vajadzības ilgi vienā vietā uzkavēties, bet negribas ceļojumu pārvēst par traku skrējienu. Labprāt ņemtu auto nevis lidostā, bet gan no svētdienas rīta līdz piektdienai, tā vismaz nebūs jādomā par parkingu Marakešā.
Tātad, viens no plāniem:
S - 10:00 no rīta ielidojam, Marakeša (nakts Marakešā)
Sv - paņemam Maraksešā iepriekš rezervēto auto. Izbraucam, kalni, uz tuksnesi (nakts Quarzazates apkārtnē) 200 km
P- Tondra Gorge, (nakts Merzougā) - 370 km
O - izbraucam uz Fezu (nakts Fezā) - 470 km
T- Feza (nakts Fezā)
C - izbraucam uz okeāna / Marakešas pusi (nakts El Jadida) 400 km, 4h
P- izbraucam uz Marakešu (nakts Marakešā) - 200 km - 3h
S - uz lidostu, reiss 10:30
karte rāda, ka kopā aplītis ir 1600 km = 22h ceļā
Jeb, varbūt, atdot auto Fezā, un piektdienas vakarā braukt atpakaļ uz Marakešu ar kādu nakts vilcienu / autobusu?
Vai ir kādi ieteikumi par auto nomu Marakešā? Gribētu, lai visi riski nosegti, un galva nesāpētu, tad ir jāņem tā apdorošināšana, ko par papildus samaksu piedāvā autonoma, jeb tomēr jēdzīgāk ir pirkt no ārpuses apdrošināšanu?
Ir tāda Katrin Andreyeff, viņai ir foršs fotoapraksts par ceļojumu ar īrētu auto pa Maroku.
Ja plāni būtu tikai Fesa un tuksnesis, laika pietiktu, bet ar papildprogrammu izskatās, ka kaut kur pietrūks, jo pārbraucieniem var izrādīties nepieciešams nedaudz vairāk laika.
Paldies, pameklēšu.
Jā, nu tā papildprogramma tāda nosacīta, tas, ka Marakeša mums ir jebkurā gadījumā, un ļoti iegriež tā tikšana prom un atpakaļ uz to. Es it kā arī apsvēru domu braukt uzreiz no lidostas prom uz tuksnesi, bet mums iepriekšējā nakts būs pavadīta pārlidojumos / lidostā, un droši vien ļoti gribēsies mazliet attapties viesnīcā, un saprast, kāda tā Maroka vispār ir.
Ceļojumi nav priekš gulēšanas (pavisam svaiga pēdējā pieredze - gulēju lidmašīnā kamēr lejā bija tikai mākoņi, pēc tam bija jāskatās ainavu), ja vien tas nav all inc ar guļamkrēslu tieši pie viļņiem.
Nevajag doties uzreiz no lidostas prom uz tuksnesi, ja iepriekšējā nakts nav normāli gulēta, pārgurušiem cilvēkiem no tā nebūs nekāda prieka. Tādus gājienus var atļauties līdz apmēram gadiem 25, ne ilgāk. Paņemiet vispirms nakti viesnīcā un izgulieties.
Nevajag doties uzreiz no lidostas prom uz tuksnesi, ja iepriekšējā nakts nav normāli gulēta, pārgurušiem cilvēkiem no tā nebūs nekāda prieka. Tādus gājienus var atļauties līdz apmēram gadiem 25, ne ilgāk. Paņemiet vispirms nakti viesnīcā un izgulieties.
Jep! Nav zināms, kā tur ceļojuma naktī sanāks ar gulešanu; varbūt plānam kopumā nāktu par labu kaut kur dzīties uzreiz, bet tāāā gribas to pirmo dienu pavisam mierīgi pa Marakešu apostīt gaisu. Un, kopumā nobrauktie km jau no tā nemainītos.
Ir pieredze ar auto nomu Marakešā. Ņēmu no SIXT pilsētas ofisa. Viss bija labi. Tikai ofiss ļoti neuzkrītošs un grūti pamanāms/atrodams. Šoferītim jābūt stresa noturīgam un ar pozitīvu skatījumu uz ēzeļu pajūgiem, velosipēdistiem, mopēdistiem un parastiem gājējiem. Šie visi, jo īpaši pilsētās, ir biezā slānī. Laiku ceļam ieplāno ar rezervi, izņemot ja braukšana paredzēta pa bāni.
Ļoti priecātos par šejieniešu svaigu skatījumu uz ceļojuma plānu, varbūt kādas pārdomas / viedokļi, jo nu jau kadu brīdi nevaru izlemt.
Izlidojam un ielidojam no Marakešas, pērkot biļetes jau it kā zināju, ka labāk izlidot un ielidot no dažādām pilsētām, bet bija labs cenas / izlidošans laiku piedāvājums. tagad mazliet nožēloju, ka tomēr no Marakešas abi lidojumi, jo braucienu neizdodas salikt tik labi kā gribētos. Jo manas must have lietas Marokā ir tuksnesis un Feza. Un tā kā mums ir tikai 7 dienas / 8 naktis, lai tiktu uz abām vietām, un jēdzīgi izmantotu ceļojuma dienas, neko prātīgāku kā nomāt auto, nevaru izdomāt. Mums it kā nav parasti lielas vajadzības ilgi vienā vietā uzkavēties, bet negribas ceļojumu pārvēst par traku skrējienu. Labprāt ņemtu auto nevis lidostā, bet gan no svētdienas rīta līdz piektdienai, tā vismaz nebūs jādomā par parkingu Marakešā.
Tātad, viens no plāniem:
C - izbraucam uz okeāna / Marakešas pusi (nakts El Jadida) 400 km, 4h
Ceru, ka tur ir labs autobānis- jo 100 KM/h vidējo ātrumu nodrošināt- tas ir iespējams tikai un vienīgi uz autobāņa.
200 km 3 stundās- jau ir reālāk..
Ir pieredze ar auto nomu Marakešā. Ņēmu no SIXT pilsētas ofisa. Viss bija labi. Tikai ofiss ļoti neuzkrītošs un grūti pamanāms/atrodams. Šoferītim jābūt stresa noturīgam un ar pozitīvu skatījumu uz ēzeļu pajūgiem, velosipēdistiem, mopēdistiem un parastiem gājējiem. Šie visi, jo īpaši pilsētās, ir biezā slānī. Laiku ceļam ieplāno ar rezervi, izņemot ja braukšana paredzēta pa bāni.
Jūs sen to darījāt? Rezervējāt pirms brauciena, jeb devāties tiešā veidā uz ofisu? Es apmēram kartē esmu sapratusi, kur tie kantori ir izvietoti, visi daudz maz vienā vietā.
Es tās stundas iemetu aptuveni, ko karte saka, skaidrs, ka būs vairāk.
Man it kā nav nekas iebilstams pret ceļu un pārvietošanos no Marakešas uz tuksnesi un pēc tam Fezu. Domāju, ka pārbrauciens būs foršs un baudāms. Tas, kas man nepatīk, ir dzīšanās atpakaļ. Bet, ja Fezu gribas apskatīt, tad atpakaļ kaut kā jātiek. Tāpēc jau domāju par to nakts vilcienu vai varbūt autobusu naktī uz sestdienu.
Ir tāda Katrin Andreyeff, viņai ir foršs fotoapraksts par ceļojumu ar īrētu auto pa Maroku.
http://www.andreev.org/travel-story/morocco-trip.html
Tas būs šis te - man ar lasīšanu rus ies lēnām, bet laikam 11 dienas un 3500 km. Iespaidīgi
Ir pieredze ar auto nomu Marakešā. Ņēmu no SIXT pilsētas ofisa. Viss bija labi. Tikai ofiss ļoti neuzkrītošs un grūti pamanāms/atrodams. Šoferītim jābūt stresa noturīgam un ar pozitīvu skatījumu uz ēzeļu pajūgiem, velosipēdistiem, mopēdistiem un parastiem gājējiem. Šie visi, jo īpaši pilsētās, ir biezā slānī. Laiku ceļam ieplāno ar rezervi, izņemot ja braukšana paredzēta pa bāni.
Jūs sen to darījāt? Rezervējāt pirms brauciena, jeb devāties tiešā veidā uz ofisu? Es apmēram kartē esmu sapratusi, kur tie kantori ir izvietoti, visi daudz maz vienā vietā.
Tas bija pirms 2 gadiem janvārī. Rezervēju protams iepriekš. Kantoris ir tā sauktajā modernajā Marakešā - Gueliz rajonā. Reāli kantori pamanījām kad bijām gandrīz blakus. Ielu identifikācija un numerācija tur tāda haotiska. Pat netālajā aptiekā neko par tādu Sixt nezināja.
Neredzu nekādu atpakaļbraukšanu - iesākumā Marakeša - tuksnesis (Zagora), tad no turienes uz Fesu (ne caur Marakešu) un tad uz Marakešu. Izstiepts riņķītis sanāk.
Ja braucat tuvākajās nedēļās, kalnos var būt arī sniegs/sniegputenis un ceļa apledojums. Tāpēc laiku plānot ar rezervi, šur tur varbūt pamatīgu.
Pārlieku optimistiski tie pārvietošanās laiki plānoti. Noteikti prasīs ilgāk. Jāņem vērā šādi faktori - Atlasa kalni ar serpentīniem, 18os jau ir tumsa, ceļu un cita policija (naski uz pārbaudēm un pie iespējas sodīšanas), vietējo braukšana kultūra (var būt problēmas apdzīt kalnos), pa ceļam grībēsiem ko iekost un kājas izstiept.
Fez ādas darītavas ir iespaidīgas, bet vai tāpēc šīs pilsētas medina atpaleik no Marakešas (piemēram), es nezinu vai ir vērts tādēļ to lielo gaisa gabalu nesties. Par tuksnesi - viena diena būs pilnīgi pietiekoši. Lieli smilšu kalni Merzoug nebija. Ehh, ja būtu drons bildes uzņemt! Ar kamieļiem nebraucām, pa nakti kāpās negulējām, tik laicīgi rāpāmies tuvākajā kalniņā saullēktu sagaidīt - jā, ķeksis ir ielikts, sirdī sajūta notverta
pa 2/3 sakrīt ar manis braukto maršrutu
Kantoris ir tā sauktajā modernajā Marakešā - Gueliz rajonā. Reāli kantori pamanījām kad bijām gandrīz blakus. Ielu identifikācija un numerācija tur tāda haotiska. Pat netālajā aptiekā neko par tādu Sixt nezināja.
Jā, es skatījos, tur blakus Gueliz ir daudz kantoru, patreiz laikam labākā cena uzrādās caur AirCar rezervējot no Holidayautos.com
Neredzu nekādu atpakaļbraukšanu - iesākumā Marakeša - tuksnesis (Zagora), tad no turienes uz Fesu (ne caur Marakešu) un tad uz Marakešu. Izstiepts riņķītis sanāk.
Ja braucat tuvākajās nedēļās, kalnos var būt arī sniegs/sniegputenis un ceļa apledojums. Tāpēc laiku plānot ar rezervi, šur tur varbūt pamatīgu.
It kā jau aplis sanāk glīts, un varbūt pat loģisks, bet mulsina tie daudzie km, labprātāk pavadītu laiku klaiņojot pa medīnām, nevis uz šosejas.
Par tiem sniegiem, mēs plānojam apriļa pēdēja nedeļā, es saprotu, ka t Marokā mēdz atšķirties, bet vispār, ar kādiem laikapstākļiem rēķināties, peldkostīmu pakot līdzi iekšā?
Pārlieku optimistiski tie pārvietošanās laiki plānoti. Noteikti prasīs ilgāk. Jāņem vērā šādi faktori - Atlasa kalni ar serpentīniem, 18os jau ir tumsa, ceļu un cita policija (naski uz pārbaudēm un pie iespējas sodīšanas), vietējo braukšana kultūra (var būt problēmas apdzīt kalnos), pa ceļam grībēsiem ko iekost un kājas izstiept.
Fez ādas darītavas ir iespaidīgas, bet vai tāpēc šīs pilsētas medina atpaleik no Marakešas (piemēram), es nezinu vai ir vērts tādēļ to lielo gaisa gabalu nesties. Par tuksnesi - viena diena būs pilnīgi pietiekoši. Lieli smilšu kalni Merzoug nebija. Ehh, ja būtu drons bildes uzņemt! Ar kamieļiem nebraucām, pa nakti kāpās negulējām, tik laicīgi rāpāmies tuvākajā kalniņā saullēktu sagaidīt - jā, ķeksis ir ielikts, sirdī sajūta notverta
pa 2/3 sakrīt ar manis braukto maršrutu
Paldies! Un foršs ceļojuma apraksts.
Ir ļoti labs jautājums, vai braukt uz Fezu. Es vēljoprojām par to domāju. Kad pirku biļetes uz Maroku, pirku galvenokārt Fezas dēļ. Tas bija būtiskākais, ko gribēju redzēt, nu un it kā stulbi neaizbraukt. Lai gan saprotu, ka arī Marakešas vecpilsēta ir pietiekami iesaidīga, un ko redzēt un baudīt ir pietiekami.
Ja nemaldos tad man teica ka istais tuksnesis ir @ Errachidia, tuvak Marakeshai tur ved tikai turistus lai varetu izdarit atrak. Google maps var apskatities kas tur ir no augshas varbut Street wiev ari ir
Nu, lūk, tad varbūt varam nogriezt aplitim stūri, un nemaz neaizbraukt līdz Merzougai, bet skatīties tuksnesi Errachidia. Karte rāda, ka gandrīz 200km mazāk sanāks.
Es par to ko sakuma mineji Quarzazate. Merzouga jau izskatas nopietnak, iespejams kkas labaks kaa Errachidia
Maroka izplatita shada krapshana - izsaki savu velmi kaut ko nopirkt un nepajautaa cik maksa - sanjemot solito tu dod lielu naudas zimi cerot ka dabusi atlikumu, bet pardevejs saka ka cena ir tik liela ka iedota naudas zime un atlikumu negrib dot.
Parasti brauc uz Merzougu-skaistak,augstaakas kaapas.
Parasti brauc uz Merzougu-skaistak,augstaakas kaapas.
Jā, mums tak arī plānā tā bija, bet tagad man ļoti iepatikās doma par stūrīša (un km) nogriešanu. Zinātāji, kā ir, mēs daudz zaudēsim, ja līdz Merzougai neaizbrauksim, bet nakšņosim Errachidias apkārtnē? Tuksneša sajūta būs? Un tad nākamajā dienā tālāk uz augšu, uz Fezu.
Pēc manas pieredzes 3-4 h katru dienu (vairākas dienas pēc kārtas) mašīnā ir ļoti nogurdinoši priekš atpūtas ceļojuma. Es ieteiktu plānot mazāk.
Parasti brauc uz Merzougu-skaistak,augstaakas kaapas.
Jā, mums tak arī plānā tā bija, bet tagad man ļoti iepatikās doma par stūrīša (un km) nogriešanu. Zinātāji, kā ir, mēs daudz zaudēsim, ja līdz Merzougai neaizbrauksim, bet nakšņosim Errachidias apkārtnē? Tuksneša sajūta būs? Un tad nākamajā dienā tālāk uz augšu, uz Fezu.
Merzouga ir mazs ciematiņš tuksneša malā. Nezinu, ko jūs ar to tuksnesi domājat darīt, bet pieļauju, ka citur būtu līdzīgi Dziļi tuksnesī tāpat neved, ar kamieļiem problēmām nekur nevajadzētu būt... un ceļa gabals pamatīgs nekurienē... Ir vērts padomāt nogriezt gabalu.
Par medinām runājot, ieteiktu saplānot elastīgi ceļu, jo tomēr visas šīs līdzīgas un varbūt pēc Marakešas vairāk negribēsies to pašu. Jo vadātāji būs 100% klāt un ielas ar tirgotājiem līdzīgas. Marokā var mierīgi nerezervēt viesnīcas iepriekš vai arī pa ceļam kādā wifi vietā un tuvāko nakti to pašu booking paķemmēt. Lai sajūtas vada ceļojumu, nevis grafiks
Man personīgi Fez Medina sķita pilnīgi citādāka salīdzinot ar Marakesh un Rabat, klaiņojām diezgan ilgi - beigās neticamā veidā, lietojot tikai rokas karti, pat atradām īsto izeju
Man jautājums par laikapstākļiem. Kā tur ir novembrī? Internetā lasu, ka vidējā temperatūra ir 25 grādi, bet cilvēki, kas ir bijuši, saka - neceri, nebūs vairāk par 15-17
Man jautājums par laikapstākļiem. Kā tur ir novembrī? Internetā lasu, ka vidējā temperatūra ir 25 grādi, bet cilvēki, kas ir bijuši, saka - neceri, nebūs vairāk par 15-17
Viss atkarīgs, kurās vietā domā atrasties. Kalnos, protams, ir vēsāks. No rīta tuksnešos arī tikai daži grādi plūsā, bet ātri sasilst. Pie okeāna (Mirleft) tā arī cauru gadu ir kaut kur ap 25.
Pirms diviem gadiem 16.novembrī (laikam) Marakešā dienas vidū bija +32c
Marokā var mierīgi nerezervēt viesnīcas iepriekš vai arī pa ceļam kādā wifi vietā un tuvāko nakti to pašu booking paķemmēt. Lai sajūtas vada ceļojumu, nevis grafiks
Sveiki atkal! Jā, man šis ieteikums ļoti patīk, nu un apmēram tā it kā plānojam, vienīgā problēma ir auto noma - tas ir jāveic pirms tam. Tad nu mūsu plāns patreiz ir mazliet mainījies, jo ir sajūta, ka 1400 km būs par daudz! Izdomājām, ka ja iepriekšējā naktī Londonā pa krogiem nestaigātu, varētu arī ņemt auto uzreiz no lidostas un braukt uz tuksneša pusi. Un trešās dienas rītā ierasties Fezā. Kur mašīnu atdotu atpakaļ. Trīs dienas padzīvotu pa Fezu, un pēc tam ar nakts vilcienu baruktu uz Marakešu. Sanāktu vesela diena un pēdējā nakts Marakešā. Patreiz pašai plāns ļoti patīk. Bet, buros pa autonomām; pārsvarā visas autonomas piedāvā daudz lētāk uz 7 dienām atdodot tajā pat punktā, kur paņemts, nekā uz 3 dienām atdodot Fezā. Visi grib pieplusot one-way-fee. Patreiz kaut kā nesekmējas atrast jēdzīgu un ne mežonīgi dārgu piedāvājumu.
Cik saprotu, apdrošināšanu es varu pirkt arī ne no auto nomu kantoriem? Bet, piemēram, šeit https://www.worldwideinsure.com ?
Kāpēc tieši Fez, brauc ar auto Marakeša - Marakeša un tad ar autobusu piemēram uz Essaouira, es braucu ar parasto zemnieku autobusu tur vēl par bagāžu prasīs autobusā maksāt, bet ir arī dargāki autobusi, mans brauciens bija ļoti ok
Jo Fezu ļoti gribas redzēt...
Jo Fezu ļoti gribas redzēt...
Būs par daudz 3 dienas Fezā! Visu medinu var vienā pilnā dienā izstaigāt, pat bez steigas! Maksims, atbrauc vakarā, izgulies, visu dienu izstaigā, izgulies un no rīta mauc tālāk!
ar auto nomu kolēģēm pagājušā novembrī bija tā, ka Marakešā arī rezervētā noma nogāja greizi (detaļas neatceros) un uz vietas par vēl labāku naudiņu sanāca nolīgt Dacia džipu. Bet nu nekad nevar zināt, kā kuram veiksies Viņi gan arī ņēma un nodeva Marakešā.
Man savulaik iepriekš bija variants īrēt Fez un nodot Agadir lidostā. Links uz autonomu atskaitē par Marokas braucienu - tiešām visu to labāko par kantori varu pateikt. Uzraksti šiem, lai atsūta piedāvājumus! http://www.holidayinncars.com/en/