Tiešais BT reiss AMS-RIX, aizkavējusies (ceru, ka ne pazudusi) bagāža - divas mugursomas ar dzīvei noderīgām lietām. Šoreiz pat nepaņēmu Swedbank apdrošināšanu, jo domāju, ka tas tak tiešais reiss, tur reti, kad kas pazūd. Līdz šim ar šādu problēmu neesmu saskāries, tādēļ radās jautājumi. Saprotu, ka pēc regulas varu iegādāties pirmās nepieciešamības lietas un piestādīt rēķinu BT. Kāda ir pieredze, ko šie apmaksā, ko nē? Stulbi sanācis, ka somā ar pārtiku palika gan dzīvokļa atslēgas, gan tel lādētājs, gan vēl svarīgi štrunti. Galu galā pat vienīgās labās skriešanas kedas
Somu statuss pagaidām ir nezināms, ar šodienas dienas reisu AMS-RIX nekas nav atlidojis.
P.S CS300 neko nepazaudēja, bet 737 gan caurs vēders
Pērc jaunu dzīvokli! Vai vismaz izsauc pro uzlauzēju brigādi! Uz BT rēķina. Joks, protams.
Nu nav gan regulā neviena vārda par bagāžas kavēšanos vai pazušanu. Būs vien jālasa BT noteikumi. Pat TK savulaik man atteicās jebko maksāt par bagāžas pazušanu un maksāšot tikai tad, ja bagāža neatradīsies. Bagāža atradās. Ja nav apdrošināšana, tad sākumā jāgaida rezultāts un tad var interesēties, kas pienākas. Ja atrodas, tad, cik saprotu - NEKAS. Man draudzenei pat apdrošināšana savulaik atteica (lidojums mājup uz RIX) maksāt par aizkavējošos bagāžu, kamēr tā neatradīsies, jo pirmās nepieciešamības preces neapmaksājot atgriežoties dzimtenē (mītnes zemē).
Amsterdamā vienmēr viss pazūd. Gan jau pēc pāris dienām atradīsies.
Vai tad atgriežoties mājās, arī apdrošināšana ir spēkā (nepieciešamo lietu pirkšanai)? Nezinu gan, vai Velomenam LV ir rezidences valsts.
Man vienīgā apdrošināšana, kas jebkad atmaksāja aizkavējušās bagāžas izdevumus mājupceļā bija zviedru Eiropeiska. Tā ka Swedbank arī neko nebūtu līdzējis. Tiešajos reisos mēdz arī pazust, man tā gadījās Frankfurte-Varadero Tā, ka uz 4 dienām.
Labais, Velomenam bonusā pie bezmaksas lidojuma uz AMS vēl bagāžas nesaņemšana, atgriežoties mājās...
Diemžēl tā viš i, kā te te raksta, ne pēc Regulas te kas pienākas, ne no apdrošinātājiem, pieņemot, ka pastāvīgā dzīvesvieta ir Latvijā. Atgriežoties mājās nav paredzēts pirkt pirmās nepieciešamības preces, jāiztiek ar to, kas mājās ir.
4 dienas un bagāža ir klāt.
Tiesa gan es ar velo varētu šajā laikā atbraukt no Amsterdamas uz Rīgu
Bet dzīvoklī tāpat netiktu!
Turpinot par šo tēmu: tātad, ja par 24h aizkavējas bagāža atpakaļceļā uz rezidences valsti HEL-RIX, tad nav vērts par to Claimot BT vai AY, jo nav nekādas regulas vai noteikumi, ka jebkas būtu jākompensē? Arī apdrošināšana visticamāk nekādu kompensāciju nemaksās šajā gadījumā?
Apdrošinātāji maksā pēc kompensācijas principa. Ja rodas papildus izdevumi, tos viņi sedz. Tiek pieņemts, ka ceļojumā Tev nebija līdzi vienīgā drēbju kārta un zobubirste, un reāli izdevumi no bagāžas aizkavēšanās mājupceļā nerodas, tāpēc apdrošināšanas noteikumos ir atruna, ka par to nemaksā.
Pasūdzēties aviosabiedrībai gan ir vērts, varbūt aiz labas gribas iedod kādu vaučeri — atlaidi nākamajam lidojumam, ieskaita papildus jūdzes par sagādātajām neērtībām vai ko tamlīdzīgu.
Aprdoršināšanai ir jālasa noteikumi. Pieļauju, ka katrai kompānijai ir savādāk
Piemēram, šķiet, ka Ģensedige maksāja 300eur par vairāk kā 24h kavējumu aizkavētai bagāžai ar pamatojumu "neērtību kompensēšana" Un, pavirši lasot tos noteikumus, šķita, ka nebija atrunāts, ka tas nepienākās par bagāžu, ja pasažieris atgriežas mītnes zemē. Es gan nezinu, kas ietilpst tādā "neērtību kompensēšanā"
Aprdoršināšanai ir jālasa noteikumi. Pieļauju, ka katrai kompānijai ir savādāk
Piemēram, šķiet, ka Ģensedige maksāja 300eur par vairāk kā 24h kavējumu aizkavētai bagāžai ar pamatojumu "neērtību kompensēšana" Un, pavirši lasot tos noteikumus, šķita, ka nebija atrunāts, ka tas nepienākās par bagāžu, ja pasažieris atgriežas mītnes zemē. Es gan nezinu, kas ietilpst tādā "neērtību kompensēšanā"
Gjensedige Ceļojumu apdrošināšanas noteikumi Nr. 12.4
7.6. Apdrošinātājs papildus 16 punktā noteiktiem izņēmumiem neatlīdzina izdevumus un/vai zaudējumus:
7.6.20. par Bagāžas aizkavēšanu, ja tā notikusi Apdrošinātajam atgriežoties mītnes zemē vai Latvijas Republikā
un, kā jau te minēja, segti tiek zaudējumi, nevis par pašu faktu, ka nevari ieraudzīt savu bagāžu un sāp sirsniņa, kāds izmaksā naudu.
Nu tad SWED ir stipri līdzīgi kā GJENSIDIGE - par bagāžas novēlotu atgriešanos Latvijā kompensācija ir nulle, toties par Indijā atjaunoto garderobi samaksāja 150 Ls, jo bagāža nozuda jau Mumbajas lidostā un atgriezās Latvijā ar novēlošanos dažas dienas pēc manis.
Aprdoršināšanai ir jālasa noteikumi. Pieļauju, ka katrai kompānijai ir savādāk
Piemēram, šķiet, ka Ģensedige maksāja 300eur par vairāk kā 24h kavējumu aizkavētai bagāžai ar pamatojumu "neērtību kompensēšana" Un, pavirši lasot tos noteikumus, šķita, ka nebija atrunāts, ka tas nepienākās par bagāžu, ja pasažieris atgriežas mītnes zemē. Es gan nezinu, kas ietilpst tādā "neērtību kompensēšanā"
Gjensedige Ceļojumu apdrošināšanas noteikumi Nr. 12.4
7.6. Apdrošinātājs papildus 16 punktā noteiktiem izņēmumiem neatlīdzina izdevumus un/vai zaudējumus:
7.6.20. par Bagāžas aizkavēšanu, ja tā notikusi Apdrošinātajam atgriežoties mītnes zemē vai Latvijas Republikā
un, kā jau te minēja, segti tiek zaudējumi, nevis par pašu faktu, ka nevari ieraudzīt savu bagāžu un sāp sirsniņa, kāds izmaksā naudu.
Tad es esmu slikti lasījis tos noteikumus. Sorry
Draugiem šonedēļ lidojot ar TK no IST uz HAV pazuda bagāža. Divas plānotās dienas tika pavadītas Havannā bez bagāžas. Gan lidosta, gan TK pēc divām dienām apgalvoja, ka bagāža nav atradusies. TK telefoniski informēja, ka tiklīdz bagāža atradīsies, to piegādās uz aktuālo adresi. Draugi devās prom no Havannas. Šodien, 5 dienas pēc ielidošanas, tika noskaidrots, ka bagāža trīs dienas atpakaļ tomēr ir atradusies HAV. Tagad lidosta paziņo, ka somu var saņemt tikai lidostā un uz adresi (~200 km attālumā) to nepiegādās, jo tāda servisa nav.
Sazvanīju arī TK, kur meitene pieļāva tādu iespēju, ka HAV šādu pakalpojumu nenodrošina, bet aviokompānija to nekādi nevarot ietekmēt. Es jautāju vai var doties pēc somas ar taxi un vēlāk iesniegt čeku TK, lai atgūtu izdevumu apmaksu. Atbildēja, ka var mēģināt, bet solīt nesolīja.
Varbūt kādi ir ceļakājieši ieteikumi, lai nokļūtu pie somas atrāk kā pēc 1,5 nedēļām (izlidošanas brīdī)?
PS. Komunikācija ar ceļotājiem tarifu dēļ ir ļoti ierobežota
Vai kaut kāda apdrošināšana ceļotājiem ir, kas iekļauj bagāžas kavēšanos vai pazušanu?
Vai kaut kāda apdrošināšana ceļotājiem ir, kas iekļauj bagāžas kavēšanos vai pazušanu?
Jā, ir IF polise.
Kas tajā polisē ir teikts par bagāžu? Ja apmaksā trūkstošu mantu iegādi bagāžas kavēšanās gadījumā, pastāv variants vajadzīgo nopirkt un somas lidostā savākt tikai atpakaļceļā… Nedomāju, ka ir saprātīgi sagaidīt no ceļotājiem, lai tie tērē dienu no ceļojuma, lai vizinātos turpatpakaļ uz lidostu pēc somām.
Kas tajā polisē ir teikts par bagāžu? Ja apmaksā trūkstošu mantu iegādi bagāžas kavēšanās gadījumā, pastāv variants vajadzīgo nopirkt un somas lidostā savākt tikai atpakaļceļā… Nedomāju, ka ir saprātīgi sagaidīt no ceļotājiem, lai tie tērē dienu no ceļojuma, lai vizinātos turpatpakaļ uz lidostu pēc somām.
Pieņemu, ka galvenā problēma ir līdzvērtīgu preču nepieejamība Kubā.
Nāksies tad vien iztikt bez. Būs mazāka staipīšana
Man Kubā bija milzīgs čakars ar somu, jo soma nāca 4 dienas un bija teju neiespējami dabūt čekus, man piedāvāja tos uzrakstīt ar roku uz burtnīcas lapām utml. Beigu beigās Varadero Marina rajonā man kaut kāda nenormāli dārgā veikalā izdevās ne tikai čeku dabūt, bet arī ar karti samaksāt. TUI man toreiz iedeva 125 eur skaidrā, lai nopērku, kas vajadzīgs. Tiem kā reizi burtnīcu čekus iedevu.