Sveiki! Vēršos pie tiem cilvēkiem, kas pabijuši Seišelu salās vai kas šo to par viņām zina. Forumā diemžēl neko daudz neatradu, vienīgi šo rakstu: http://www.celakaja.lv/forumi/sapnu-kazas-seiselu-salas. Tad, nu, man radās vairāki jautājumi autorei Lincai (jautājumi par pašām salām būs zemāk). Ceru, ka varēsi palīdzēt. Jau iepriekš atvainojos, ja kaut ko esmu neskaidri sarakstījusi.
Kā arī vēršos pie biežiem lidotājiem, kam jautājumi, saistīti ar pārsēšanos un bagāžu, nav sveši. Šeit mana situācija ar lidojumiem un izrietošie jautājumi, kuros ceru, ka kāds mani varēs apskaidrot.
Pagaidām iegādājos biļetes 24.jūnijā no Vīnes uz Mahé un atpakaļ 3.jūlijā.
24.jūnijs (izlidošana uz Seišelām):
1) 20:45 (VIE) - 22:05 (BEG); lidojums ilgst 1h20min; līdz nākošajam jāgaida 1h35min.
2) 23:40 (BEG) - 06:55 (AUH); lidojums ilgst 5h15min; līdz nākošajam jāgaida 2h05min.
3) 09:00 (AUH) - 13:45 (SEZ); lidojums ilgst 4h45min.
3.jūlijs (atgriešanās Vīnē):
1) 14:35 (SEZ) - 19:15 (AUH); lidojums ilgst 4h40min; līdz nākošajam jāgaida 6h50min.
2) 02:05 (AUH) - 05:45 (BEG); lidojums ilgst 5h40min; līdz nākošajam jāgaida 1h10min.
3) 06:55 (BEG) - 08:25 (VIE); lidojums ilgst 1h30min.
Man 24.jūnijā ir nepieciešams tikt no Rīgas līdz Vīnei un 4.jūlijā atpakaļ no Vīnes uz Rīgu. Kā to vislabāk izdarīt? Skatījos, ir vairāki varianti: ar AirBaltic tiešie reisi (taču tur man nav skaidrības par bagāžu, jo tā neietilpst biļetes cenā; mums ir viens 70x50x30cm koferis; sanāk, ka par to ir jāpiemaksā vēl 30EUR vienā virzienā vai uzreiz var samaksāt 60EUR arī par atgriešanos Rīgā?); reisi ar pārsēšanos FinnAir, Ukraine International Airlines u.c., kur ir daudzu stundu pārsēšanās, kas mums īsti neder. Vai varbūt var apsvērt variantu ar autobusu tikt līdz Rīgai?
Tā kā izlidošana uz Seišelām man ir 24.jūnijā plkst.20:45, cikos vislabāk man ierasties Vīnē, lai es paspētu sagaidīt bagāžu pēc lidojuma un lai paspētu to iečekot lidojumam uz Seišelām? Cik stundas pirms izlidošanas (plkst.20:45) man vajadzētu ielidot Vīnē? Jo skatījos AirBalticam ir agrais reiss, kas plkst.08:40 ir Vīnē, bet tad visa diena jānīkst lidostā. Otrs variants ir AirBaltic reiss, kas ierodas plkst.18:15 Vīnē, taču tad man nav garantija, ka mūsu koferis nebūs aizkavējies kaut kur gaisā un vai mēs paši paspēsim iečekoties priekš izlidošanas plkst.20:45, ņemot vērā, ka Vīnes lidosta mums ir sveša. Kuru lidojumu jūs labāk ieteiktu (negribās pazaudēt bagāžu pirms lidojuma uz Seišelām)?
Tā pati problēma ar atgriešanos. Atgriežoties no Seišelām 3.jūlijā, ielidojam Vīnē 4.jūlijā plkst.08:25. AirBaltic piedāvā lidojumu tajā pašā dienā plkst.09:35 uz Rīgu, uz kuru mēs laikam nevaram fiziski paspēt. Ir doma tajā dienā sagaidīt koferi un nolikt to apsardzē lidostā (Vai tas ir iespējams?) un iziet ekskursijā pa Vīni (Vai tas ir atļauts?), vakarā atgriezties un pārlaist nakti lidostā, nākošajā dienā (5.jūlijs) lidot ar AirBaltic reisu plkst.09:35 atpakaļ uz Rīgu. Šeit atkal manu satrauc jautājums - kas notiek ar bagāžu? Vai par koferi, lidojot atpakaļ uz Rīgu, ir jāmaksā atkārtoti tie 30EUR, tikai šoreiz jau Vīnē?
Un pagaidām biļetēm RIX-VIE un atpakaļ cena ir aptuveni 200EUR no personas, vai biļetes ņemt tagad uzreiz? Un kas ir gadījumā, ja notiek izmaiņas lidojumos? Ņemot vērā faktu, ka lidojums RIX-VIE nav sasaistīts ar lidojumu VIE-SEZ. Vai šādā gadījumā ir kāda apdrošināšana, kas paredz iekārtot citā lidojumā, ja AirBaltic lidojuma atcelšanas dēļ neierodamies laicīgi Vīnē un nokavējam izlidošanu uz Seišelām?
Tagad sekos jautājumi Lincai un pārējiem zinātājiem par pašām Seišelu salām:
1) Kādus dabas objektus jūs noteikti ieteiktu apskatīt, atrodoties šajās salās, un kā līdz tiem vislabāk nokļūt?
2) Kā vislētāk pārvietoties starp salām? Tā kā pašās Seišelās būsim tikai 8 dienas, bija doma 25.jūnijā, plkst.13:45 ierodoties lidostā, sagaidīt bagāžu uz braukt uz Praslin salu (vai lidosta ir tālu no ostas?) un padzīvoties tur 3 dienas. Bet tas laikam nebūs iespējams, jo izlasīju, ka uz prāmīša drīkst ņemt tikai 50x30x20cm koferi, taču mums tad nav kur atstāt savu lielo koferi, tāpēc laikam šis plāns izgāžas un nāksies visas 8 dienas dzīvot Mahé salā. Vai tiešām nav cits salīdzinoši lēts veids, kā tikt līdz Praslin saliņai ar lielo koferi? Un, ja tomēr iespēja tikt uz Praslin salu ir tikai uz vienu dienu, kuras būtu tās vietas, ko noteikti apskatīt, ņemot vērā, ka pabūt uz salas varētu vien dažas stundas?
3) Vai autobuss brauc apkārt visai salai un arī iekšienē? Vai labāk izīrēt velosipēdu un apbraukt Mahé salu? Vai velosipēdu var izīrēt uz kādām 5 dienām un turēt savā viesnīcā, cik tas aptuveni izmaksātu?
4) Lasīju Lincas rakstā, ka Praslin salā varot stopēt jebkuru mašīnu un par attiecīgu samaksu tā var tikt uz jebkuru vietu salā. Vai šis princips joprojām ir aktuāls un drošs un vai darbojas arī Mahé salā?
5) Linca minēja, ka salā nedzīvo bīstami rāpuļi un vakcinēties nav nepieciešams. Taču internetā atradu rakstu, ka Seišelās mīt vairākas indīgas čūskas, zirnekļi, medūzas un haizivis. Cik reāla ir iespējamība kļūt par šo zvēru upuriem? Kā arī esot jāuzmanās no inficēšanās ar tropu drudzi, hepatītu, malāriju un trakumsērgu? Cik liels ir risks un kā vislabāk izsargāties?
6) Kā vislabāk apdrošināt pašu ceļojumu un savu veselību, esot Seišelās? Kur to Latvijā varētu izdarīt, lai ceļojuma laikā nebūtu jāsatraucas?
7) Vai salā ir daudz bankomāti un vai gandrīz visur var norēķināties ar MasterCard Debit? Kādu naudas vienību vislabāk ņemt līdzi un cik daudz aptuveni, lai spētu pārvietoties starp saliņām un nopirkt pārtiku? Lasīju, ka derot gan Seišelu rūpijas, gan Eiro, bet vai ir tādas vietas, kur var norēķināties tikai un vienīgi ar rūpijām?
8) Seišelu salās esot 240V spriegums tīklā. Vai tur ir pieejami arī adapteri vai tos jau laicīgi vajag sagādāt, esot vēl Latvijā?
Es ļoti ceru, ka kāds būs sapratis manus jautājumus un spēs man kaut nedaudz palīdzēt. Atvainojos par neskaidrībām un daudzajiem jautājumiem.
Ar cieņu,
Anete
Ļoti kompakts plāns, kurā varētu gadīties dramatiskas izmaiņas posmā uz/no Emirātiem dēļ lidojuma kavēšanās u.c. aizturēm. Attiecīgi plānot nesavienotu neatceļamu/nemaināmu atpakaļceļu no Vīnes varētu būt nedaudz riskanti.
Ideja par koferi pie sarga ienesa devu jautrības šodienā Lidostā ir bagāžas glabātava. Un Vīne no lidostas ir gabaliņu nost, kaut ar S-bāni vai CAT sasniedzama diezgan žigli.
Uz Praslin ir vairāki ceļi kā nokļūt - buru/airu laiviņā, ar prāmi, lidojot. Par koferi iesaku izlasīt informāciju rūpīgāk, pagaidām atrodu izmēra ierobežojumus tikai rokas bagāžai.
Timatic neziņo par jebkādām prasībām potēm. Bet tā es arī atradu lapu, kur uzskaitīts viss, kas vien pasaulē atrodams.
jtt, paldies par atbildi. Tie manis uzskaitītie ir savienotie reisi. Mani pašlaik satrauc, kādos datumos un laikus pirkt biļeti turpceļa uz Vīni un atpakaļceļam uz Rīgu.
Par to koferi es biju iedomājusies mantu glabātuvi, bet aizmirsu, kā tas saucas, atvainojos par pārpratumu. Tas S- bānis vai CAT ir viegli sasniedzams, izejot no lidostas? Nav liela iespēja apmaldīties?
Tās buru laiviņas ar stūrmani jāmeklē ostā vai pie vietējiem civiliedzīvotājiem? Jā, es arī domāju rokas bagāžā ņemt lielo koferi, neiedomājos, ka varētu viņu savādāk transportēt starp salām.
Lasīju, ka, ja arī nepaspēj rezervēt viesnīcu Šeišelās, var neuztraukties, jo uz vietas esot daudzi lēti viesu nami, kurus internetā nevar atrast. Bet kā tieši izpaužas iespēja tādos reģistrēties - jāmeklē, kur ir kāds uzraksts vai tie cilvēki paši gaida ostās un meklē cilvēkus, kam nepieciešama naktsmītne?
Sveika! No dabas objektiem visiespaidīgākais ir Pralēnas dabas parks, kur aug Coco De Mer un Ladigas sala ar Anse Source D'Argent. Par čemodānu nezinu, kuras kompānijas tu skatījies, es braucu ar Cat Cocos un nebija problēmu ar tiešām lieliem čemodāniem (man bija divi milzīīīīgie ar kāzu kleitu, kurpēm, visu kosmētiku, matu lakām, vīram drēbes utml, katrs svēra ap 30 kg). Viņu cenas var apskatīties internetā, man gan toreiz sanāca, ka rezervējot caur Estravel bija lētāk. Lidot noteikti būtu dārgāk, privātos transferus/laivas neapskatīju toreiz. Attālumu līdz lidostai būs jāskatās kartē, jo es toreiz braucu no mazās ostas uz lielo, un no ostas uz viesnīcu, pa tiešo uz lidostu ne, nemācēšu teikt.
Man velosipēdi nav draugi un es noteikti nebrauktu ar to, pietam, Maes sala nav arī tik maza. Ladigā gan visi brauc tikai ar velosipēdiem (pat es, bet tas ritenis bija drausmīgs, ātrumi nepārslēdzās normāli, es ļoti nomocījos un kalnā augšā braukt nebija nemaz forši). Bet es Maē paliku tikai vienu nakti pirms prombraukšanas, tāpēc labāk būs pajautāt tripadvisor forumā, ja te kāds neatbildēs. To pašu vienu nakti gan es paliku augšā kalnā, kur ritenis būtu jāstumj.
Pralēnā domāju, ka stopēšanas ziņā nekas nav mainījies, ka var maksāt, par Mai gan jau ka arī var sarunāt, vienmēr jau var stopēt un skatīties. Katrā ziņā taksis mums Maē bija riktīgi viens riebīgs, un paprasīja vairāk, nekā bija sākumā sarunāts, tā kā man bija liela naudaszīme, nebija arī īsti varianta teikt, ka tik daudz nav.
Haizivs uzbrukumi ir bijuši divi, ja nemaldos, 2011.gadā Praslinā Anse Lazio (pēc tam neesmu sekojusi līdzi, kopš tur biju 2014.), tanī pat laikā, es Ladigā esmu nirusi ar haizivīm un daivmāsters nekādas problēmas nesaskatīja šajā jautājumā. Principā, haizivju uzbrukumiem šeit nevajadzētu būt, jo te nav Ēģipte un te haizivis nav cilvēku iebarotas. Ne par kādiem bīstamiem rāpuļiem man uz vietas arī neko neteica, un cik lasīju, nekādu bīstamu iedzīvotāju tur tiešām nav, grūti spriest, par kuriem tu saki. Vēl var būt, ka atšķiras no salas uz salu, jo vēl jau ir ļoti daudzas citas salas izņemot Ladigu, Maes salu un Pralēnu. Vakcīnas tās pašas, kas mums tepat LV, respektīvi, A/B hep vakcīna noderēs vienmēr. Man toreiz viena apdrošināšana bija Swedbankas korporatīvās kartes, otra bija vai tik ne ari Swedbank, bet varbūt arī IF, neatceros. Katrā ziņā, izklausās ka šobrīd forumā vislielākajā cieņā ir Swedbankas apdrošināšana, un, ja tu lido ar "paštaisītu" savienojumu, neparedzētas izmaiņas ceļojumā apdrošināt nenāks par skādi.
Ladigā vairākos bankomātos man neņēma pretī Maestro karti, beigās gan tomēr atradu arī tādu, kas paņēma. Pralēnā dzīvoju pilnīgi "laukos"un tur nebija bankomātu. Eiro maksāt var, bet kurss var gadīties neizdevīgāks.
No "dabas objektiem" ieteiktu arī niršanu, jebkurā salā. Ja nav sertifikāta, vēl var paspēt nokārtot (kaut vai uzzvani Liānai no coral.lv - var sarunāt individuālo apmācību grafiku).
Linca, liels paldies Tev! Šeit, lūk, tās bīstamās Šeišelu radībiņas, par kurām vaicāju: http://hubpages.com/education/Poisonous-Snakes-Venomous-Spiders-Sharks-Jellyfish-in-The-Seychelles.
No Vīnes uz Šeišelām lidoju 2x ar Air Serbia un 1x ar Etihad Airways un atpakaļ līdz Vīnei 2x ar Etihad un 1x ar Air Serbia. Tur, cik noprotu, bagāža ies pa taisno uz Vīni no Šeišelām ar citu lidmašīnu, lai gan mums pašiem starpā ir divas pārsēšanās Belgradā un Abū Dabī lidostās.
Runājot par to Swedbank apdrošināšanu, pēc kādas apdrošināšanas man tieši ir jāvaicā, ja es vēlos apdrošināt gan veselību, atrodoties salās, gan tieši pašas biļetes, lai negadītos negatīvas sekas lidojumu aizkavēšanās dēļ? Un cik aptuveni šāda apdrošināšana izmaksā uz diviem cilvēkiem un vai katram ir nepieciešama atsevišķa?
Linca, liels paldies Tev! Šeit, lūk, tās bīstamās Šeišelu radībiņas, par kurām vaicāju: http://hubpages.com/education/Poisonous-Snakes-Venomous-Spiders-Sharks-Jellyfish-in-The-Seychelles.
No Vīnes uz Šeišelām lidoju 2x ar Air Serbia un 1x ar Etihad Airways un atpakaļ līdz Vīnei 2x ar Etihad un 1x ar Air Serbia. Tur, cik noprotu, bagāža ies pa taisno uz Vīni no Šeišelām ar citu lidmašīnu, lai gan mums pašiem starpā ir divas pārsēšanās Belgradā un Abū Dabī lidostās.
Runājot par to Swedbank apdrošināšanu, pēc kādas apdrošināšanas man tieši ir jāvaicā, ja es vēlos apdrošināt gan veselību, atrodoties salās, gan tieši pašas biļetes, lai negadītos negatīvas sekas lidojumu aizkavēšanās dēļ? Un cik aptuveni šāda apdrošināšana izmaksā uz diviem cilvēkiem un vai katram ir nepieciešama atsevišķa?
https://ib.swedbank.lv/private/insurance/travel/insurance - te var vairāk uzzināt par Swedbank ceļojuma apdrošināšanu.
Nu pēc tā apraksta par rāpuļiem & co izklausās tā, ka Seišelās labāk nebāzt savu degunu
Man gan drusku pēc panikas celšanas izklausījās, īpaši šis: They are everywhere. Spiders have invaded these beautiful islands and have never left. They are not venomous, but there may be the occasional immigrant spider waiting to nip an unsuspecting traveller.
"Imigrantu" zirnekļi varētu būt jebkurā banānu kastē Rimi.
Un par tām medūzām, raksta par Austrāliju, Filipīnām un neviena vārda par Seišelām. Man neizklausās pēc īpaši uzticama avota. Vai okeānos dzīvo medūzas? Jā. Mani Karību jūrā viena mazā sadzēla, nebija patīkami, bet nekas traks nebija. Tas noteikti nebūtu iemesls tur nebraukt vēlreiz.
Savukārt par haizivīm es jau vairākkārt esmu rakstījusi, ka gadā vairāk cilvēku aiziet bojā no tā, ka viņus nobradā govis nevis nokož haizivis.
JolantaB, paldies Tev par linku uz apdrošināšanu, tieši tas, ko meklēju! Vēl man jautājums, kā izpaužas šī apdrošināšana, ja, piemēram, lidmašīnas reiss tiek atcelts vai kavējas un es nepaspēju uz nākošo nesaistīto reisu? Man ir jāzvana Swedbankai un viņi atrisinās problēmu vai viņi tikai ieskaitīs naudu kontā un pašai jārisina radusies ķibele?
Ja prāmis līdz Praslin salai ir 82EUR no cilvēka par turp-atpakaļ braucienu, tad kā ir ar lidojumu - tā cena 176EUR domāta no personas vai uz abiem pasažieriem?
Ferry to Praslin(Return) |
82.00 |
|
Air Seychelles flight to Praslin (return) |
176.00 |
|
Bus fare |
0.31 – 0.63 |
|
Bike Hire per day |
6.25 |
Cenas parasti norāda no personas, līdz ar to es sliektos domāt, ka tā ir lidojuma cena vienam turp-atpakaļ. Manuprāt man bija līdzīga cena, bet vari aizrakstīt estravel, uzprasīt, ko viņi piedāvā, man toreiz kārtoja viktorija [at] estravel [dot] lv (man nekādi bonusi nenāk no tā, ka viņu rekomendēju, tīri kontakts info, kur man iznāca lētāk).
Ja kas, prāmji nekursē sliktos laikapstākļos, tāpēc nevajadzētu plānot atbraukt no kaut kurienes pēdējā dienā. Pēdējo nakti ir drošāk pavadīt Maē. Un, mums vieniem no kazu viesiem uz prāmja bija ļoti slikti, izrādījās, ka jūrasslimība baigi (kratīja gan arī ļoti), viņi izvēlējās atpakaļ lidot.
Pameklē vēl, atradīsi arī vēl šausmīgākus aprakstus
Ja plānos nav blandīšanās pa mežonīgiem džungļiem, dīķūdens dzeršana utml. atrakcijas, tad nekas vairāk par odu kodumiem var negadīties (odi gan garantēti).
Linca, gadījumā nezini, kā ir, ja es aizbraucu uz Šeišelām un man NAV rezervēta viesnīca, vai ir liela iespēja atrast lētu naktsmītni uz vietas pie vietējiem? Un arī - Tu tajā pašā prāmī varēji pārvadāt savus lielos koferus vai viņi kaut kā savādāk jātransportē uz citām salām?
jtt, kurā laikā tie odi ir vairāk aktīvi? Un, runājot par to blandīšanos pa džungļiem, man jau ļoti patiktu tādas aktivitātes, bet draugam gan nē, viņš jau man tagad teica, lai neiedomājos, ka katru dienu kaut kur klejosim apkārt. Vai Šeišelās būtu ieteicams staigāt odu tīklā vai garās drēbēs ārpus pludmales teritorijām?
Odi bija gan, mēs bijām oktobrī. Mums kāzu fotogrāfei bija odu pūšamais no ceļotāju veikala Cēsu ielā, un tas tiešām palīdzēja, tad nekoda. Nekādus odu tīklus nevilku, pastaigājos aptuveni tā:
Gan jau, ka naktsmītnes var atrast, bet es abas mājiņas norezervēju iepriekš, ja pareizi atceros, agodā. Ladigā bija forša, man patika: http://www.agoda.com/benjamine-s-guest-house/hotel/seychelles-islands-sc... tur arī netālu bija lētā ēstuve, pludmale tuvu, arī plantācija ar Anse Source D'argent tuvu. Pie Anse Lazio Pralēnā nu gan bija tikai paciešami: http://www.agoda.com/villa-manoir/hotel/seychelles-islands-sc.html?asq=u...
Man patīk naktsmītnes rezervēt laicīgi, tad es varu izvēlēties, ko es gribu, nevis esmu spiesta ņemt uz vietas, kas ir.
Čemodāni brauca tajā pašā prāmi, kā nododamā bagāža.
Cik skaista bilde!
Par naktsmītnēm piekrītu, man arī patīk izvēlēties laicīgi, vienkārši īsti neesmu vēl izplānojusi, kā labāk tās 8 dienas saplānot. Un mani mulsināja tas, ka rokas bagāžā nevar ņemt lielāko koferi par 50x30x20cm, jo neiedomājos, ka arī prāmjos var nodot lielo bagāžu. Kā ir uz prāmjiem - mans koferis nekur nevar noklīst vai pazust?
Ja es ielidoju plkst.13:45 Šeišelās, vai ir iespēja tajā pašā dienā paspēt aizbraukt ar prāmi uz Praslin salu? Un cik dienas tur palikt, ja kopumā mūsu rīcībā ir 8 dienas pa Šeišelām? Domāju pirmās dienas meklēt naktsmītni Praslin salā un tad atlikušo pusi - Mahé salā. Tikai nezinu, kā sadalīt, lai maksimāli paspētu apskatīt abas šīs salas.
Uz Ladigu nebrauksi? Pasaules skaistākā pludmale pēc kaut kāda tur pētījuma ir tieši tur
Noklīst nekur nevar, tas prāmis nav tik liels, turpat arī pie izkāpšanas saņem to čemodānu.
Apskaties prāmju grafiku, noteikti ir kādi pēcpusdienā. Ielidosi 13:45, izstāvēsi rindu uz pasu kontroli (ja vairākas lidmašīnas reizē vai neizkāpsi gluži pirmā, var sanākt kādu stundu pastāvēt). Tad brauc uz ostu, biļeti var arī uz vietas nopirkt, vienkārši apskaties, cikos ir pēc grafika, lai zini, ar ko rēķināties.
Es Pralēnā paliku, ja nemaldos, divas naktis, droši vien, ka varētu vēl kādu nakti palikt. Vairums uz Ladigu brauc tikai uz vienu dienu, no rīta ar pirmo prāmi uz turieni, vakarā atpakaļ, tā jau var paspēt apskatīties vaniļas plantāciju un izslavēto pludmali, bet es tur paliku ilgāk, bija forši. Vienas dienas braucienā nav somas jāved līdzi.
Atkarīgs arī, ko darīsi, nirsi vai nē, man jau liekas, ka ļoti vērts panirt. Maē biju tikai to vienu nakti un tur man patika vismazāk no šīm trim salām. Visvairāk man patika Siluetes sala, bet jūs nez vai tur brauksiet
Linca, paldies! Un kā ir ar bagāžu, ielidojot Šeišelās un kamēr es stāvu pasu kontroles rindās, vai tikmēr neviens nevar piesavināties manu koferi? Un vai bieži gadās, ka koferis kavējas, kā Tavā gadījumā? Pie kā tādā situācijā vērsties?
Par Ladigu es arī tā arī domāju, ka varētu tai veltīt vienu dienu, kamēr esmu Praslin salā, jo no turienes tuvāk sanāk, tikai jāatrod tie grafiki un jāskatās, cik ilgi prāmītis būs ceļā, un vai paspēšu tās pašas dienas vakarā atbraukt atpakaļ. Nu, vai paspēšu pa to laiku apskatīt Ladigas salu, domāju.
Saprotu, ka niršana ir viena no primārajām aktivitātēm, braucot uz tādām salām. Taču niršana nav priekš manis, esmu tam par bailīgu, ūdeņus labāk novērtēju ar acīm vai pašā krastā tik, jo negribās nonākt kontaktā ar kādu jūras iemītnieku, kurš nav diez ko draudzīgs ar cilvēkiem, kā arī draugs negrib speciāli iet tos kursus. Bet, runājot par tiem kursiem, - viņi ir laikietilpīgi un dārgi? Ir arī iespēja, ka sertifikātu var arī neiedot? Un es, piemēram, neesmu tā labākā peldētāja, kā arī elpu ilgi zem ūdens nevaru aizturēt.
JolantaB, paldies Tev par linku uz apdrošināšanu, tieši tas, ko meklēju! Vēl man jautājums, kā izpaužas šī apdrošināšana, ja, piemēram, lidmašīnas reiss tiek atcelts vai kavējas un es nepaspēju uz nākošo nesaistīto reisu? Man ir jāzvana Swedbankai un viņi atrisinās problēmu vai viņi tikai ieskaitīs naudu kontā un pašai jārisina radusies ķibele?
Tev par savu naudu jārisina problēma, jāpērk jaunas biļetes vai jāmaina esošās, pēc tam jāiesniedz čeki/rēķini apdrošinātājam un tas izdevumus kompensēs (ja atbildīs noteikumiem).
Naudu jau atdos, zaudēto laiku un nervus gan nekādi, tā ka vismaz turpceļā es labāk ieplānotu vienu nakti Vīnē, lai var mierīgi apskatīt pilsētu un nesteidzoties paspēt uz reisu.
Es vispār nemāku lāga peldēt (tas būtu - bez vestes es varu nopeldēt dažus metrus, tas viss), bērnībā esmu slīkusi un pat man ir sertifikāts! To var izdarīt. Nirt ir vieglāk nekā peldēt. Un tas viss, ko redzi zem ūdens, to skaistumu nevar aprakstīt!!! Coral.lv ir cenas, skaties OWD sertifikātu, vajag tādu. Manuprāt, nokārto visi, jo iemāca visiem. Tur nemaz tik daudz nekas nav jāzina.
Ja bagāža neatnāk, tad jāiet uz lost & found, tāds ir katrā lidostā pie bagāžas saņemšanas. Par to cik bieži tā gadās citiem, es nevaru spriest, bet man gadās bieži. Es gan lidoju daudz un, lai arī esmu uz pierādījumiem balstītas zinātnes piekritēja, laikam man neveicas
Vakarā noteikti var paspēt atpakaļ, līdz Ladigai ir ļoti tuvu un prāmji kursē bieži.
Un nav tur to nedraudzīgo iemītnieku. Drīzāk var Latvijā iekost suns vai nokrist no zirga nekā kaut kas notiks ūdenī. To visu daivinga nodarbībās arī iemāca, ka zemūdens iemītniekus tāpat aiztikt nedrīkst un par visu drošību pastāsta.
Juri, paldies Tev! Atviegloji manu sirdi, tuvākajā laikā domāju aiziet uz Swedbanku kārtīgi šo visu izrunāt. Un par to paspēšanu uz reisu, mēs domājam ņemt to Air Baltic reisu, kas plkst.08:40 ir Vīnē un tad lidostā gaidīt līdz plkst.20:45, kad sāksies izlidošana uz Šeišelām.
Vēlreiz vēlējos pajautāt, kā Air Balticam ir ar nododamo bagāžu, rādās, ka tā cenā neietilpst, bet, ja es pērku uzreiz turp-atpakaļ biļetes, sanāk man ir jāsamaksā tie 30EUR tikai par turpceļu vai uzreiz 60EUR arī ar ierēķinātu atpakaļceļu?
Paldies Tev, Linca, par visā izsmeļošajām atbildēm! Iespējams, es Tevi vēl patraucēšu, ceru, ka nekas nebūs pretī.
30 EUR AirBaltic bagāža maksā vienā virzienā, turpatpakaļ bus 60 EUR. AirBaltic lapā vari paspēlēties ar iespējām, izvēloties zemāko cenu un pieliekot bagāžu, jeb ņemot dārgāku biļeti, kur bagāža iekļauta utt, un tad izdomāt-izrēķināt, kas Tev izdevīgāk.
Swedbank labāk zvani, jo tur uz vietas nez vai varēs kāds paskaidrot. Man vispār teica lai rakstu internetbankā jautājumu, tad atbildēs konsultants, jo pat zvanot ne vienmēr var līdz tādam tikt.
Bez viesnīcām ir vērts paskatīties arī Airbnb.
Bez viesnīcām ir vērts paskatīties arī Airbnb.
Lūk to es saprotu, kārtīgs izstāsts un sakarīgs jautājums(i)! Var saprast, ka cilvēks ir centies un līdz ar to rodas vēlme palīdzēt. Žēl, ka es to nevaru.
par vie:
lidosta ir salīdzinoši maza un ārkārtīgi kompakta - lai pārvietotos starp termināliem, jāšķērso ielu; kā arī ļoti efektīvi organizēta. bagāžu vienmēr esmu saņēmis pusstundas laikā (manā pieredzē neviena cita eiropas lidosta pat tuvuties šādai efektivitātei nespēj).
tā kā nav norādītas lidsabiedrības, nevaru komentēt par termināliem (os ir savs, bet kā jau minēju - pāri ielai), bet bt reiss 6pm un nākamais 9pm izklausās pilnīgi reāli paspējams lēnā garā. ieteiktu čekoties internetā un pēc tam izmantot bagāžas drop-off. ja lidosi ar bt, kas ir loģistiski vienkāršākais risinājums no rix, bagāža nekur aizkavēties nevarēs. bt arī parasti piezemējas pirms norādītā laika, tikai visu laiku haotiski pārceļ lidojumus, tādēļ noteikti šādā variantā ieteiktu hbl apdrošināšanu ar nep.izm.ceļ.
otrs savienojums 8am-9am noteikti nav reāls. zinot lidostu un ar rokas bagāžu varbūt vēl varētu mēģināt, bet citādi - noteikti nav vērts riskēt.
bt bagāžu var nopirkt gan pirkšanas brīdī, gan pēc tam; gan vienam, gan diviem lidojumiem. atkarīgs no tā, kādas biļetes pirksi. cenas īpaši pievilcīgākas laikam nekļūs, ņemot vērā jāņus. vari mēģināt atpakaļceļu pirkt ar hidden city, varbūt nedaudz līdzēs cenu samazināt. un pašlaik bt ir kārtējā 'akcija', pēc tam varētu būt dārgāk (jāņu biļetei droši vien ne).
ar busu braukt noteikti neieteiktu, diez vai ir racionāli kratīties diennakti pirms/pēc garajiem lidojumiem.
no lidostas var un drīkst iet ārā jebkurā laikā. tikai jāņem vērā, ka atgriežoties būs vēlreiz jāiet drošības pārbaudi (nekad neesmu piedzīvojis ilgāku par stundu). līdz centram (wien mitte - pie vecpilsētas robežas) s7 brauc 26 min, cat - 18 min (abi brauc reizi pusstundā). ieteiktu nemaksāt lieki, s7 biļete pašlaik ir, šķiet, 2.20eur. aizbraukt nekur citur ar cat nav iespējams, bet s7 tikai jāiekāpj pareizā virzienā. kas arī ir ārkārtīgi vienkārši - no lidostas uz wolfsthal gandrīz neviens nebrauc, var sekot pūlim, kā arī skatīties uz tablo (ja nelīdz tablo uzraksti par centru, vienmēr var drošības pēc pārjautāt līdzās stāvētājiem).
Tigerrrr, droši, atbildēšu, ja zināšu atbildi. Ja gadījumā pēkšņi neatbildu te pāris dienas uzraksti privātu ziņu, var gadīties, ka palaidu garām jautājumu.
Par airbnb - Villa Manoir, ko rezervēju agodā, kā reizi bija ap $50 par nakti. Tā ka agodu noteikti ir vērts papētīt. Obligāti jāizdrukā vaučeris, jo īpašnieki prasa to atdot.
Air Baltic reisu, kas plkst.08:40 ir Vīnē un tad lidostā gaidīt līdz plkst.20:45, kad sāksies izlidošana uz Šeišelām.
Atkal jociņi Ko var sadarīt Švehatas lidostā 12 h man ir milzu noslēpums
Alternatīvi nokļūšanas veidi uz Vīni un atpakaļ - nakts buss uz Varšavu (ap pussešiem galā), dienas vilciens (6.55) uz Vīni (13.51), ir variants 9.55-16.51 ar saskaņoto pārsēšanos Bžeclavā. Tāpat atpakaļ.
jtt, tie nav jociņi, labi, Tev kā pieredzējušam ceļotājam tas varbūt šķiet muļķīgi, taču manā gadījumā tā vienkārši ir piesardzība, ja atpakaļceļā vēl būtu pieļaujams kāds misēklis ar lidojumiem, turpceļā gan es nevaru pieļaut, ka gadās kāda ķibele, reisa vai bagāžas kavēšanās. Vismaz, ielidojot Vīnē jau no rīta, nebūs iespēja nokavēt izlidošanu uz Šeišelām. Protams, man arī daudz pievilcīgāks šķiet variants ielidot Vīnē plkst.18:15, taču nav garantija, ka paspēšu iečekoties lielajam lidojumam vai ka bagāža neaizkavēsies. Un tie autobusi un vilcieni šoreiz atkritīs, jo nevēlos lieki satraukties, svešā valstī meklējot īsto autoostu vai vilciena pieturu, vai kaut pareizo virzienu, jo ir gandrīz gadījies iekāpt nepareizajā, ja apkārt ir tik daudz peronu. Bet paldies par ieteikumu!
Un par to jautājumu, ko var sadarīt lidostā 12h, man tā nebūs problēma, jo man viss jaunais šķiet interesants, paspēšu visu lidostu izpētīt, varbūt vēl pamācīties franču valodu. Ja būs labs laiks, tad iziet ārpus lidostas un saulītē pagulēt. Izdomāt jau var visu ko, trakāk ir, kad laiks ir par maz aprēķināts.
juriss, milzīgs Tev paldies par detalizēto skaidrojumu, tieši tas, ko vēlējos dzirdēt un pat vairāk! Aviokompānijas, ar ko lidojam uz Šeišelām, ir Air Serbia un Etihad. Bet tagad seko jautājumi no manis:
1) "ieteiktu čekoties internetā un pēc tam izmantot bagāžas drop-off." - Vai tam ir nepieciešama kāda aplikācija? Un kuras aviokompānijas mājaslapā man būtu jāčekojas, tās, ar ko pirmo izlidoju? Un kur var atrast to drop-off un kā viņš īsti darbojas? Vai nav risks palikt bez kofera?
2) "bt [..] visu laiku haotiski pārceļ lidojumus, tādēļ noteikti šādā variantā ieteiktu hbl apdrošināšanu ar nep.izm.ceļ." - Par cik stundām viņi var pārcelt lidojumu (parasti)? Un vai to HBL apdrošināšanu es varu prasīt, piemēram, Swedbankai, vai viņi neparedz neparedzētas ceļojuma izmaksas?
3) "bt reiss 6pm un nākamais 9pm izklausās pilnīgi reāli paspējams lēnā garā." - Vai Tu domāji to BT reisu, kas ielido Vīnē plkst.18:15? Jo tad līdz izlidošanai plkst.20:45 teorētiski ir 2h30min, bet, ja, nu, gadās BT reisa pārcelšana, kā Tu minēji, tad man ir nereāli paspēt uz Šeišelu reisa izlidošanu.
Būšu šovinists - Tev kompānijā ir vīrietis, lai viņš visu organizē (peronus, stacijas utt.)
Kopš ir google street view izgudrots, vienīgā problēma pienācīgi sagatavoties ir slinkums (dažās valstīs, kā Vācijā, tomēr nestrādā).
No "satraucošajiem" momentiem man visbūtiskākais liekas Emirātu posms (abos virzienos), jo tur nevar izslēgt kavēšanos.
Tigerrrrr, pIe plāna tiešām labi piestrādāts. Ideālam plānam vēl jāpadomā par variantu, kad aizkavējās savienoto lidojumu 1. vai 2. posms.
1) Tādēļ turpceļā vajadzēt rezervēt pirmo viesnīcu ar atceļamu rezervāciju.
2) Atpakaļceļam no VIE starplaiku, kas atļauj paspēt uz RIX. Tas atkarīgs no tuvākā reisa pēc kavētā posma.