Šodien Ryanair reisam RIX-STN tehnisku iemeslu dēļ izlidošana pārlikta no 11.25 uz 15.30.
Man tas, protams, nojauc visu pasākumu (ir nopirktas 4 nesaistītas Ryanair biļetes). Nolēmu vispār nelidot. Cik saprotu, vismaz par tekošo reisu es pilnīgi droši varu prasīt naudu atpakaļ? Un kas ar kompensāciju? Vai to ir iespējams saņemt arī tad, ja tiek pieprasīta naudas atmaksa? Reiss jau, protams, nav atcelts, tikai kavējas.
Atvainojos par jautājumiem, nav laika pētīt regulu šobrīd.
Vajadzētu noskaidrot iemeslu, kādēļ kavējas Tavs reiss (lidaparāta bojājums, laika apstākļi vai kas cits). Rīgā reiss no STN ir ielidojis pirms plānotā laika - ap 10.30. Var būt, ka vainīgi ir STN laika apstākļi, jo no RIX visi lido gandrīz pēc saraksta.
Tehnisks defekts
Domaju ka jaturpina brauciens un kompensaciju 400eur vares dabut. Ja ir swed apdrosinats risks neparedzetam izmainam tad vispar nav ko iespringt.
Japapeta kaads iemesls bija RX pazinu gadiijumaa kad uz Bergamo izlidoja krietni velak ka paredzets un par to tiri raiti dabuuja kompensaciju.
Pec regulas ja kavejas ilgak par 3h tad ir pamats kompensacijas sanemsanam sada attaluma reisam. Infests ari bija ielicis ES spriedumu kur 4h+ kavesana ir pielidzinama atcelsanai.
Man nav nekādas jēgas turpināt braucienu, jo tālākais savienojums uz Bordo ar Ryanair iespējams tikai aiznākamajā dienā ar pamatīgām izmaksām (2 naktis Londonā + jauna biļete). Vai nākamajā dienā ar BA, lidostu maiņu un 200 EUR dārgu biļeti. Esmu jau majās, pieņemts lēmums nelidot (vēl gan izskatu variantu rīt ar AirBaltic + AirFrance par ~180 EUR). Gribēju tikai saprast, vai pasažiera atteikums lidot nav pamats kompensācijas atteikumam (it kā jau pats attiecies no lidojuma).
Pēc regulas pamatteksta tiesības atteikties no lidošanas un saņem atpakaļ biļetes cenu aizkavēšanās gadījumā ir pēc 5 stundām.
Bet, tā kā tiesas lēmumi ir pielīdzinājuši kavēšanos ilgāku par 3 sundām atcelšanai, tad šādas tiesības iestājas jau pēc 3 stundām.
Pēc regulas teksta man sanāk, ka kompensācija reisa atcelšanas nav atkarīga no tā, vai izvēlies lidot vai nē. Vari prasīt kompensāciju arī tad, ja nolem nelidot.
Ryanair lapā ir forma, lai pieprasītu refund, un tajā viens no noklusētajiem variantiem ir reisa kavēšanās vismaz par 3 stundām. Tā kā šajā ziņā viss ir kārtībā.
Mazliet kuriozi gan ir tas, ka Ryanair atsūtīja atvainošānās e-pastu, ar norādi uz attiecīgo formu, taču, to aizpildot, parādās info, ka pieteikumu nevar izskatīt, jo nav fiksēta attiecīgā reisa kavēšanās. Tas gan laikam laika jautājums, gan jau izlabos.
Biļete gan ir pirkta caur opodo.it; līdz ar to naudas atgūšanas process attiecīgi sarežģās. Noteikumos ir rakstīts, ka naudu atgriež tikai uz to karti, ar ko ir pirkta biļete, tātad viņa nonāks pie opodo.
Mēģināšu tad vēl arī prasīt kompensāciju.
Ja es pareizi skatos, tad FR2643 plāno izlidot tikai 17:30.
Jā, visu laiku atliek, nu jau 17.50.
Man arī interesē kā šis viss beigsies, jo arī plānoju iepirkt Ryanair (4 biļetes) biļetes ar pārsēšanos un tad doma ienāca, kas notiek ja viņi paši vienu posmu izbojā tā, lai nepspētu uz citu viņa reisu... vai viņiem jānogādā tā pat līdz galamērķim.
Viņiem ir jānogādā tikai uz to galamērķi, uz kura reisu Tu laicīgi ieradies lidostā.
Viņiem ir jānogādā tikai uz to galamērķi, uz kura reisu Tu laicīgi ieradies lidostā.
Tātad kaut arī es ierodos laicīgi uz pirmo posmu, kuri viņi paši aizkavē par 5h un dēļ tā nokavēju viņa otro posmu, tad tā pat man pašam jāmeklē jaunas biļetes otram posmam? Ryanair savienoto biļeti nav iespējams uztaisīt, vismaz ar saviem reisiem?
Ryanair savienoto biļeti nav iespējams uztaisīt , vismaz ar saviem reisiem?
Nē, nav iespējams.
Getairhelp saka, ka man pienākoties 400 EUR. Būs laipni jāuzjautā Ryanairam.
Tātad kaut arī es ierodos laicīgi uz pirmo posmu,kuri viņi paši aizkavē par 5h un dēļ tā nokavēju viņa otro posmu,tad tā pat man pašam jāmeklē jaunas biļetes otram posmam?
Jā. Ryanair atbild par savas kavēšanās / atcelšanas sekām tikai regulas noteiktajās robežās (alternatīvs lidojums / kompensācija / aprūpe). Ja reisa kavēšanās dēļ nokavē svarīga līguma par 10 miljoniem parakstīšanu — viņi Tev 10 miljonus nekompensēs. Ja tāpēc nokavē citu lidojumu — arī to nekompensēs.
Protams, ja tomēr nonāc šādā situācijā, tad nekas nekait pajautāt, ja nu tomēr iedod kaut ko vietā (kopš Ryanair jaunās koncepcijas kļūt par draudzīgu aviosabiedrību daudz pārsteidzoši stāsti ir dzirdēti). Bet oficiāli viņiem tas nav jādara un vairumā gadījumu nedara.
RX lidzigaa situacija izcinija 400eur x 5pers.
Domaaju ka lidzigi dabusi pelnitos 400eur.
No pieredzes ar Ryanair ir divas reizes izdevies, ka Ryanair pārliek uz viņu nesavienoto lidojumu. 1. reiz kad bija Islandes vulkāna epopeja, pārlika arī otro reisu, kas viņiem nebija jādara. 2. kad šovasar streikoja franču dispečeri, uztaisīja reroutingu (bija paredzēts lidojums no WMI uz Azoru salām caur Lisabonu, pārlika uz STN un pēc tam uz Ponta Delgada)
Jautājums par regulu.
Iepirktas biļetes no Vueling BCN-FNC-BCN, kur atpakaļceļam izmainīts laiks par 12 h. Gribu atcelt VISU rezervāciju un prasīt pilnu naudas atmaksu. Uz kuru regulas punktu būtu jāatsaucas?
Nu, ja turpceļš un atpakaļceļš pirkts vienā biļetē, tad tur īpaši ne uz ko nevajag atsaukties, vienkārši paprasīt, lai atdod naudu, jo jaunie laiki neder. Lai gan Vueling nav tā pasažieriem draudzīgākā aviokompānija, šajā situācijā 99%, ka atdos bez ierunām. Ja nu tomēr ne, tad vērts sākt pētīt regulu. 12 h ir pietiekami lielas izmaiņas, lai jaunais lidojuma laiks nederētu.
Man arī interesē kā šis viss beigsies, jo arī plānoju iepirkt Ryanair (4 biļetes) biļetes ar pārsēšanos un tad doma ienāca, kas notiek ja viņi paši vienu posmu izbojā tā, lai nepspētu uz citu viņa reisu... vai viņiem jānogādā tā pat līdz galamērķim.
Runcel23 - Nē, nav jānogādā. RYANAIR ir point-to-point carrier, kurš caur savu mājas lapu pārdod ATSEVIŠĶAS biļetes no punkta "A" uz punktu "B" (bez pārsēšanās un savienotajiem lidojumiem). Atrodi kaut vienu savienoto lidojumu viņu lapā, ja vari. Ja kāda OTA (bet ne-RYANAIR mājas lapa) piedāvā nopirkt it kā RYANAIR savienotos lidojumus ar pārsēšanos, domāju, ka tas ir blefs. RYANAIR-am nav pienākums ne gaidīt aizkavējušos pasažierus no reisa Nr.1 uz reisu Nr.2, ne arī piedāvāt alternatīvu, ja lidojums Nr.1 atlidojis, teiksim, ar 1 stundas nokavēšanos, bet RYANAIR reisam Nr.2 jau ir GATE CLOSED. RYANAIR savās rezervācijas sistēmās arī neredz, ka PILSONIS LATVIETIS vēl nav atlidojis no RIX, lai gan viņam no pārsēšanās lidostas ir jau "iečekots" nākošais lidojums, uz kuru viņš paspēs, ja RYANAIR gaidīs vēl 25 min. Noteiktā laikā "aizklapē" geitu un PILSONIS LATVIETIM iekāpšana liegta, jo noteiktajā laikā viņš nav atnācis līdz iekāpšanas geitam, bet tikko atlidojis un nav vēl izkāpis no lidmašīnas, jo traps kaut kur kavējas. Es parasti lieku starp RYANAIR lidojumiem ilgāku atstarpi vai nakšņoju starpposmā. Manuprāt, riskēt var tikai atceļa beigu posmā uz RIX. Turpceļā tas īsti gudri nav, jo ceļojums var pat nesākties.
Vispār ir bijuši pat vairāki gadījumi (aprakstīti arī ceļakājā), kad ir divi FR reisi, pirmais lidojums kavējās FR vainas dēl un cilvēki nokavē nākamo FR reisu un FR ir apmaksājis citu savu reisu uz vajadzīgo galamērķi. Nevaru gan pateikt vai cilvēkiem paveicās (pretīmnākoša darbinieks) vai tāda ir FR pēdējā laika politika, bet fats paliek fakts.
nokavēta reisa gadījumā arī pārcelšana uz nākamo maksā tikai 100EUR, kas arī principā nav nekas graujošs - nav jau gluži jāpērk jauna biļete.
orsons21 - prasi 400 EUR kompensāciju. Varbūt daļēji segs pārējo biļešu izmaksas, ja izlēmi tomēr nelidod.
Pēdējā laikā sirdsmieram pērku ceļojuma apdrošināšanu. Atmaksājas...
nokavēta reisa gadījumā arī pārcelšana uz nākamo maksā tikai 100EUR, kas arī principā nav nekas graujošs - nav jau gluži jāpērk jauna biļete.
Es gan nedomāju, ka tikai 100 EUR priekš Eiropas LOW COST-era ir ļoti lēti. RYANAIR biļetes vairumā gadījumu ir krietni lētākas par 100 EUR, pat dienu iepriekš pērkot. Diemžēl no RIX nevar objektīvi salīdzināt, jo RYANAIR neta biļetes pārdod vismaz 2 dienas uz priekšu, bet arī šobrīd daudzi virzieni uz 9.12."dabonami" pa 20-30 EUR. Piemēram, no Berlīnes vēl rītdienas rītam var nopirkt 51 EUR vērtu biļeti. No Dublinas un Lielbritānijas gan cenas ir astronomiskas jau no rītdienas, bet tas drīzāk skaidrojams ar to, ka daudzie LV viesstrādnieki parasti biļetes pērk pēdējā brīdī un, ja ļoti vajag un gribas mājas sajūtu Ziemassvētkos, tad arī 150-200 GPB nav nauda.
Ryanair atsūtīja bez prasīšanas vēl vienu e-pastu - šoreiz it kā apdrošināšanas vajadzībām informē par to, ka mans reiss Londonā ielidojis ar 6 h 19 min kavēšanos. Smieklīgākais ir tas, ka tajā depešā nav norādīts kavēšanās iemesls, kaut gan aprošināšanas kompānijas vismaz 99% gadījumu to prasa. Izņēmums varētu būt kāda īpaša super-duper polise, kas izmaksā apdrošināšanu pilnīgi visos kavēšanās gadījumos, bet man tāda nav zināma.
Paldies, ļoti izsmeļoši...apstiprinājās manas aizdomas. Apdrošināšana ar nokavēšanu iekšā un/vai nakšņošana starp reisiem.
Es gan nedomāju, ka tikai 100 EUR priekš Eiropas LOW COST-era ir ļoti lēti. RYANAIR biļetes vairumā gadījumu ir krietni lētākas par 100 EUR, pat dienu iepriekš pērkot. Diemžēl no RIX nevar objektīvi salīdzināt, jo RYANAIR neta biļetes pārdod vismaz 2 dienas uz priekšu, bet arī šobrīd daudzi virzieni uz 9.12."dabonami" pa 20-30 EUR. Piemēram, no Berlīnes vēl rītdienas rītam var nopirkt 51 EUR vērtu biļeti. No Dublinas un Lielbritānijas gan cenas ir astronomiskas jau no rītdienas, bet tas drīzāk skaidrojams ar to, ka daudzie LV viesstrādnieki parasti biļetes pērk pēdējā brīdī un, ja ļoti vajag un gribas mājas sajūtu Ziemassvētkos, tad arī 150-200 GPB nav nauda.
precizēšu - ir izvēle maksāt milzu 100EUR vai pirkt pēdējā brīža lēto biļeti pa 0.50-20EUR, ja tev tā labpatīkas.
Nu tak nebūs jau tik vienkārši ar tiem žmogām.
Atradu Ryanair mājaslapā formu, kas domāta tieši kompensāciju pieprasīšanai (lai saņemtu refund par neizlietoto biļeti, ir cita forma). Aizpildīju. Par pamatu ņēmu nošpikotu RX tekstu no šī ziņojuma, tikai papildus prasīju vēl atgriezt naudu par biļeti, jo izvēlējos nelidot.
Nebija ilgi jāgaida, kad saņēmu sekojošu atbildi:
Dear Sir,
Thank you for your e-mail.
If a Ryanair flight is cancelled and no suitable alternative flight is available, or you have advised Ryanair about your decision not to continue your journey; we will process a refund of all monies paid in respect of the unused flight sectors on your reservation back to the form of payment used to pay for the original booking.
If you wish to apply for a refund following the cancellation of your flights or if your flight is delayed more than 3 hours and you choose not to fly.
Click here and complete the refund application form: https://refundclaims.ryanair.com/
Ryanair does not provide monetary compensation, pursuant under Article 7 of EU Regulation 261/2004 ( http://www.ryanair.com/doc/faqs/eu261-ie.pdf ) for flights that are delayed or cancelled for reasons beyond Ryanair's control (extraordinary circumstances). As per the regulation such circumstances may, in particular, occur in cases of political instability, meteorological conditions incompatible with the operation of the flight concerned, security risks, unexpected flight safety problems and strikes that affect the operation of an operating air carrier.
Your rights under EU Regulation (EC) No. 261/2004 are unaffected so in the case of denied boarding, flight cancellation or a delay in excess of two hours you will be provided at the airport with a written notice setting out the rules for compensation and assistance in line with the Regulation.
Please click here for more information on EU Regulation (EC) No. 261/2004: http://www.ryanair.com/doc/faqs/eu261-ie.pdf
Yours sincerely,
Cristian
The Customer Service Team
Es pat īsti nesaprotu, vai tas būtu jāuztver kā atteikums vai kas, jo vēstulē tikai ir norādīts, ka Ryanair nemaksā kompensāciju gadījumos, kas ir ārpus viņu kontroles - taču nav pilnīgi nekādas norādes uz to, kas tad īsti bija par vainu konkrētajā gadījumā. Acīmredzot tā ir pirmā līmeņa atrakstīšanās ar vispārīgiem tekstiem bez jebkādas piesaistes konkrētajam gadījumam.
Vienlaikus jāpiezīmē, ka viņi acīmredzami nevēlas ieslīgt dziļās diskusijās, jo vēstule sūtīta no adreses donotreplyeu261 [at] ryanair [dot] com. Jāska, ka e-pasta adrese izvēlēta tiešām oriģināli.
Rakstīšu vēlreiz, šoreiz pievienojot arī attiecīgo oficiālo sūdzības formu, un informējot, ka analoģisks iesniegums tiks nosūtīts PTAC.
Uzprasi, orson21, kas bija par iemeslu lidojuma ilgajai aizkavēšanai vairāk apr 3 stundām. Izskatās, ka pats RYANAIR to ir "aizmirsis" savā atbildē.
Dokumentā ko izdod RIX pie Ryanair stenda parasti ir norādīts kavējuma iemesls. Šis dokuments arī ir jāpievieno kad aizpildi refund pieteikumu. Cik skatos atbilde no Ryanair tiešām nav par šo konkrēto gadījumu, bet visparīgais copy/paste. Man arī nesen bija RIX-STN reisa kavējums pa 4 h un dabūju 400 EUR kompensāciju no Ryana. Bet man bija cita atbilde. Jau pirmāja solī pie formas pievienoju visādus dokus, jo vairāk jo labāk.