Sveiki,
Kā ir ar atlaidēm ja grib pirkt biļeti vienā virzienā. Ir doma nākamajā rudenī braukt uz Jaunzēlandi padzīvot tur un paceļot gadu vai iespējams mazāk, ja neiepatiksies. Visas atlaides ko šeit redzu ir ceļam turp - atpakaļ.
Kādi ietekumi ?
Es atvainojos, drīkst pajautāt ar ko Tu nodarbojies?
Tas nav uzbrukums/uzbraukums, man vienkārši ir ļoti liela cilvēciska interese un es mēģinu saprast, kā var atļauties veselu gadu ceļot pa Jaunzēlandi, kas nav lēta, pie tam, visticamāk, paralēli nestrādāt
Mēģinu saprast, ko es dzīvē daru nepareizi...
Šādam gadījumam varētu būt labs risinājums nevis lidot, bet ceļot ar kuģi. Kravas kuģiem ir opcija, ka tiek ņemti arī 10-12 pasažieri par samērā adekvātu samaksu. Ar shipping saistīti cilvēki stāstīja, ka šādā veidā ceļš prakstiski neko nemaksā, izdevumi ir par ēdināšanu uz kuģa. No Eiropas 30 - 40 dienu laikā uz Austrāliju vai Jaunzēlandi.
Lētā ceļošana ar kravas kuģi jau kādu laiku ir mīts nevis realitāte. Varbūt agrāk, kad lidmašīnas biļetes bija nesamērojami dārgas, braukt ar kuģi arī bija izdevīgāk, bet šobrīd, atrodot labu piedāvājumu, aizlidot būs gan lētāk, gan vienkāršāk un ātrāk. Turklāt tas nav nemaz tik viegli - atrast kuģi kurš dodas tevis iecerētajā virzienā un būtu gatavs ņemt tevi uz kuģa līdzi. Varbūt, ja kādam ir nesena pieredze, varētu pakomentēt vairāk, bet tas ir tas, ko es esmu dzirdējis/lasījis šajā sakarā.
Vienvirzienas biļetes lētas ir tikai divos gadījumos - reģionālie lidojumi vai zemo cenu aviokompāniju biļetes. Visos citos gadījumos lētāk ir nopirkt turp/atpakaļ biļeti un atpakaļceļu vienkārši izmest.
Tā kā uz Jaunzēlandi neviena zemo cenu aviokompānija, kas izpilda tālos reisus no Eiropas nelido, tad nopirkt saistītu lidojumu nevarēs. Bet var sakombinēt pats lidojumu no vairākiem posmiem. Te piemērs:
- RIX - STO (Ryanair, airBaltic, Norwegian) ~20 EUR
- ARN - BKK (Norwegian) 1399 SEK (~158 EUR)
- BKK - KUL - SYD (airAsia) ~130 EUR
- SYD - CHC (Jetstar) ~100 EUR
Kopā: 410 EUR
Šādi braucot, protams, vēl ir iespēja katrā no pieturvietām uzkavēties un pavadīt kādu laiku.
Bet ir viens liels bet. Nezinu kā tu to esi iedomājies "padzīvot tur un paceļot gadu vai iespējams mazāk, ja neiepatiksies", bet nevar tā vienkārši braukāt pa pasauli un dzīvoties Jaunzēlandē Latvijas pilsoņi tūrisma mērķiem var uzturēties līdz 3 mēnešiem. Ir spēkā arī Working Holiday Scheme ar kuru var uzturēties līdz vienam gadam (te informācija http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/workingholiday/latviawhs.htm), bet tur ir īpaši nosacījumi, jāiziet medicīniskā pārbauda un jābūt vismaz 4200 NZD līdzekļiem līdzi.
Turklāt valstī tevi nemaz var neielaist, ja tev nav atpakaļbiļetes, jo var rasties aizdomas, ka tu vēlies tur palikt uz dzīvi. Nav tā, ka es tev ieteiktu, bet, ja plāno tur palikt nelegāli, tad fakts, ka tev būs atpakaļceļa biļete pēc divām nedēļām (kuru tu neizmantosi) spēlēs tev tikai par labu izejot imigrācijas kontroli.
Vari pirkt turp atpakaļ lidojumu un nelidot atpakaļ. Es tā esmu darījis!
Un ja vēl fizionomija neiepatiksies kā manējā, tad nāksies AKL lidostā nonākt jautājumu krustugunīs. Man ar visu atpakaļbiļeti AKL lidostā sarīkoja pamatīgu nopratināšanu ar mērķi noskaidrot, kāpēc lidoju no Barselonas nevis no Rīgas un ko tad īsti tai NZ darīšu. Bija arī jautājums, vai esmu atvaļinājumā un vai es strādāju un varu uzrādīt legālus ienākumu avotus. Lika parādīt arī CASH money. Teica, ka tā kā par maz CASH priekš divām nedēļām. Nācās rādīt arī viesnīcu rezervācijas un līdzpaņemtās kartes. Tikai tad imigrācijas vīriņš nomierinājās un iespieda pasē 3 mēnešu e-visitor, piekodinot, ka, ja mēgināšu strādāt nelegāli, mani agri vai vēlu pieķers un izraidīs. Bet, ja godīgi, tad pirmajā brīdī tiešām likās, ka nemaz netikšu ielaists. Kad paziņoju, kad vēl 5 dienas būšu Fidži, imigrācijas "gestapovietim" tas likās jau daudz labāk un uzreiz tiku ielaists ar komentāru "Fiji - it" s cheap".
Šajā sakrā iesaku paskatīties Australia Border Security raidījumus - http://www.youtube.com/results?search_query=australia+border+security&sm=3. Tā teikt, lai kārtīgi sagatavotos imigrācijai. Bija arī viens latvietis, kas mēģināja iebraukt Austrālijā no UK, bet beigās tomēr netika.
Strādāju uzņēmumā, kur atbildu par produkta attīstību. Gandrīz visu varu darīt attālināti, izmantojot datoru un internetu. Papildus ir doma arī pamēģināt produktu izplatīt tur uz vietas, tā kā pēc būtības paralēli strādāši, bet ne pie kāda no Jaunzēlandes darba devējiem. Doma bija izmantot tieši Working Holiday Scheme vai lasīju ka ir arī kaut kādi varianti uz gadu, veicot uzņēmējdarbību tur uz vietas (doma ir dibināt vietējo uzņēmumu). Godīgi sakot kārtīgi pētīt šo visu vēl neesmu sācis.
trakulis: Šis variants protams šķiet ļoti interesants. Vai ir vairak info par šo ?
infests: Paldies par avio info - kādas lapas un shēmas izmanto lai sastādītu šādu lētu - izdevīgu variantu ? cik ilgi pirms lidošanas būtu jāsāk meklēt un pirkt biļetes ?
Katra biļete jārezervē citur.
Norwegian: Norwegian mājaslapā. Biļetes parasti ir gandrīz gadu uz priekšu, cenas mēdz lekt gan augšā, gan lejā, bet var plānot arī pāris mēnešus pirms izlidošanas.
Jetstar: Jetstar mājaslapā, labākās cenas parasti ir ap trīs mēnešiem pirms lidojuma, bet mēdz būt akcijas cena tieši tuvākajam mēnesim. Lētākā cena no AU uz NZ mainās atkarībā no akcijas, tā kā citreiz var būt lētāk lidot no Adelaides, citreiz Sidnejas, citreiz Melburnas.
AirAsia: Lētākās biļetes parasti ir gadu vai dažreiz pat tālāk uz priekšu. Ik pa laikam rīko akcijas, kad biļetes no Malaizijas uz AU varētu būt pat vēl lētākas. Bet tad nāktos lidot ar atsevišķu biļeti no BKK uz KUL un tad no KUL uz AU. Savienotajiem parasti laikam šīs akcijas nedarbojas.
Visiem šiem bagāža nav iekļauta cenā.
Var arī taisīt citu maršrutu: RIX vai ARN uz DXB. Tad no DXB ar AirIndia uz Indiju un tad no Indijas ar AirAsia uz KUL. Izmaksas aptuveni 150 EUR + 100 EUR + 50 EUR (bet neesmu pēdējā laikā skatījies). Tālāk no KUL tas pats AirAsia uz AU un Jetstar uz NZ.
Protams, ja paveicas, tad cenas gan Norwegian uz BKK, gan AirAsia var dabūt vēl zemākas. Manos piemēros bija šobrīd pieejamās.
infests - liels paldies, ļoti izsmeļoši. jāsāk pamazām rakt
Off topiks, bet man šķiet, ka daudziem no foruma dalībniekiem ir neizsmeļami atvaļinājuma garumi Nekas slikts tas nav, bet man arī gribētos par kādiem vismaz 2 mēnešiem garāku atvaļinājumu
Varbūt jākļūst par skolotāju, būs trīs mēneši gadā brīvi
Tiesa laikā, kad biļetes visur ir visdārgākās
Varbūt jākļūst par skolotāju, būs trīs mēneši gadā brīvi
Un algas tur arī tādas, ka 3 mēneši var uz nebēdu uzdzīvot
Par algām jau nebija runa. Sāpe jau bija par īso atvaļinājumu. Bet šis, protams, ir piektdienas vakara offtopiks.
Nu ja piektdiena, tad piektdiena. Varu tikai pateikt, ka tas ir reāls mīts, ka skolotājiem ir 3 mēneši brīvlaiks. Tas tā. Off topic.
Kaut gan ir variants: būt par skolotāju un apgādāties ar vīru ar "stabiliem" ienākumiem.
Kā nu nē! Normāls sākumskolas skolotājs atpūšas 2 mēnešus vasarā, nedēļu rudenī, 2 ned. uz Zsv. un vēl nedēļu pavasarī. Un tāds pavisam "normāls" pat nāk mājās no darba ap 13iem dienā. Bet visu cieņu, ir jau arī saglabājušies daži īsti sava darba entuziasti ( nu tas bez ironijas).
Nu ja piektdiena, tad piektdiena. Varu tikai pateikt, ka tas ir reāls mīts, ka skolotājiem ir 3 mēneši brīvlaiks. Tas tā. Off topic.
Nu ja piektdiena, tad piektdiena. Varu tikai pateikt, ka tas ir reāls mīts, ka skolotājiem ir 3 mēneši brīvlaiks. Tas tā. Off topic.
Nu laikam tas atkarīgs no paša cilvēka un priekšmeta ko pasniedz. Un iespējams ka gada garumā salasās 8 nedēļas. Pēc manas pieredzes ap 4-5 nedēļām tik sanāk.
Pēc likuma ir 8 nedēļas.
Izglītības likums:
52.pants. Pedagoga tiesības
...
2) saņemt valsts garantētu apmaksātu ikgadējo astoņu nedēļu atvaļinājumu;
3) pamatojoties uz līgumu par mācību līdzekļu izstrādāšanu, saņemt apmaksātu līdz trijiem mēnešiem ilgu radošā darba atvaļinājumu vai līdz sešiem mēnešiem ilgu bezalgas atvaļinājumu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā;
4 ) saglabājot pamatalgu izglītības iestādē, kurā pedagogs strādā pamatdarbā, 30 kalendārās dienas triju gadu laikā izmantot savas izglītības un profesionālās meistarības pilnveidei;
Sanāk, ka ja izstrādāt ik pa laikam mācību līdzekļus, tad kādus 3 mēnešus gadā noteikti var atpūsties
Un ja ņem bezalgas atvaļinājumu, tad vēl krietni ilgāk
Vai, ja atvaļinājumu neņem pāris gadus. Tad ar var tikt pie divu-trīs mēnešu atvaļinājuma..
Vai, ja atvaļinājumu neņem pāris gadus. Tad ar var tikt pie divu-trīs mēnešu atvaļinājuma..
Šis vairs neiet cauri... Darba likumā ir ieviestas korekcijas par šo - uz nākamo gadu var pārcelt tikai 2 nedēļas... (Protams, neattiecas uz skolotājiem)
ieilgušais piektdienas vakars...
Ja skolotājs ir tups un nesaprot, ka visu laiku jāmācās, tad var sanākt arī 2 mēneši, bet ierastā prakse ir cita, vasarās viņi izglītojas.
Ir redzeti eiropiesi, kas 3-4 grupinas noperk/izire pa leto japanu 2x4 vai 4x4 mikrobusu kuru viniem pardot tadi pasi ieprieksejie celotaji ar izbuvetu jau gulesanu un pat ir savi estgatavosanas riki un tad 3-9 menesu celo apkart un ari izmanto to youth work permit.