Sveiki, Ceļotāji!
Esmu sadomājis doties 9 dienu "austeru tūrē" ar auto pa Normandiju un Bretaņu septembra sākumā. Būtu pateicīgs par jebkuru praktiskas dabas info no cilvēkiem, kas šādu tūri ir veikuši /naktsmājas, ēstuves, skati un citas vietas/
.
Vietas, ko apskatīt Normandijā: klintis Etretat, ostas pilsēta ar savdabīgu arhitektūru (ēkas un jumti no melnām flīzēm) Honfleur (pie Deauville, Trouville), tilts Pont de Normandie, starp Normandiju un Bretaņu noteikti apskates vērts ir klosteris Mont St. Michel. Pašas labākās austeru vietas: Normandijā- St.Vaast un Bretaņā Cancale. Varu ieteikt neizmantot autobāņus, bet braukt pa vietējas nozīmes ceļiem. Gar visu piekrasti brīnisķīgi ciematiņi, konkrētas nakstmītnes ieteikt diemžēl nevaru, jo ciemojos pie radiem. Par austerēm - Bretaņā pie Cancarneau ir ciemats Riec Sur Belon, kur var vienīgajā vietā Francijā var dabūt 'plānās austeres', bet austeres kā tādas ir gar visu piekrasti katrā zvejnieku ciemā. Bretaņā man ļoti patīk mākslinieku pilsētiņa Pont-Aven...tāda savdabīga un mīlīga. Bretaņā un Normandijā noteikti jāizgaršo langustīnes un crepes ar cider...
Kalē (Calais) ir bāka, kurā var uzkāpt - pati bāka mīlīga (kāpiens) un arī skats no augšas foršs. Galvenokārt uz ostu - var skatīties, kā no prāmjiem nokraujas un uzkraujas mašīnas, kuģu satiksme (tik bieži, kā pie mums tramvaji).
Pilsētiņa Bergues - mīlīga, ar iespēju pastaigāt pa cietokšņa mūriem. Esot arī forša franču filma par šo pilsētu, komēdija. ja iepriekš noskatās, tad varētu būt pavisam cita interese staigāt pa pilsētu.
Tas gan vairs nav Ziemeļrietumi, bet, ja deviņās dienās ir doma ko uz otru pusi FR ziemeļos paskatīt, tad Reimsas katedrāle, Šampaņas šampanieša ceļš ar vienkārši fantastiskiem ciematiņiem un vīnogulāju laukiem. Eperney - šampanieša galvaspilsēta ar vienā ielā koncentrētiem šampaniešu darītāju namiem (Ja grib Tasting pie Moet, tad noteikti jāpiesaka iepriekš tūre. Maksā ap 20EUR), citos namos lētāk. piektdienās un sestdienās tūrisma info centrā šampanieša garšošana par brīvu.
Langres (Ziemeļu Karkasone) - nocietinājumi 3 km garumā. Troyes - visa vecpilsēta šķībās / līkās pildrežģu mājās.
Un pilnībā piekrītu Nixija, ka ir vērts braukt pa mazajiem ceļiem - lēnāk, ilgāk, toties nesalīdzināmi foršāk
Par naktsmītnēm diemžēl neko ieteikt nevarēšu, franciski runājošie sarezervēja visādus dzīvoklīšus, istabiņas pie privātajiem (ne viesnīcas). Bet tie angliski ne vārda.
Nedaudz oftopiks: To filmu sauc "Bienvenu chez les Ch'tis", filmas šarms ir divu dažādu franču kultūru satikšanās "Ziemeļi Vs Dienvidi", kuru var uztvert tikai skatoties franču versiju, lai gan runā, ka itāļu un vācu tulkojumi esot veiksmīgi.
Krievu tulkojums šai filmai arī ir vienkārši izcils, tur cilvēki ar sirdi un dvēseli ir paņēmušies, tur pat viens pats tulkojums jau ir pērle. Ieteikums filmu skatīties komplektā ar vīnu, bez tā būs pagrūti
Aļo, tauta - septembrī braucot uz Franciju nekas nav jārezervē, nav nekādu problēmu ar viesnīcām vai viesu namiem, var vienkārši palikt kur iepatīkas un cik nu tālu tikts. Rezervācija šāda tipa braucieniem vispār ir salīdzināma ar smago pornogrāfiju, bet nu katrs jau izklaidējas kā grib
par klosteri runājot iesaku apskatīt mājas lapā
http://www.ot-montsaintmichel.com/index.htm?lang=en konkrētos datumos cikos ir paisums, jo aizbraukt un neredzēt paisumu nav vērts. Mēs gulējām etap hoteļos gar piekrasti. Iesaku iebraukt kādā privātā kalvadosa darītavā.
Mīļš paldies jums visiem par padomiem! Redzu, ka bija vērts tos lūgt. Ja ir vēl, būšu pateicīgs.
Apraksti mani iekārdināja kāds laiks šajā reģionā oktobra beigās?
Laiks šajā periodā ir starp 12-15C, austeres īpaši labas ir mēnešos, kuros ir burts 'r', tātad arī oktobrī.
Ja brauc uz Cancale, tad noteikti ir iesaku aizbraukt uz Saint Malo, kas turpat netaalu, kurai apkaart ir nocietinaajumi un skati burviigi. Ja patiik nedaudz pastaigaat, tad feini pargaajieni buus pie Point du Raz gar mezhoniigo juuras piekrasti.
....Nedaudz "pacelšu" šo tēmu, jo pilnīgi negaidīti dzima ideja par Francijas dienvidu apceļošanu ar auto ( janvāra otra puse-februāra sākums). Moto gan laikam nebūs "austeru tūre", bet tomēr... Tieši doma ir nesteidzīgi pabraukt, baudīt ar acīm, dienas tā +/- 14...Zinātājiem tāpēc jautājums, vai tas maz ir prāta darbs darīt to janvārī? Negribās arī nekādas naktsmājas rezervēt uz "dullo", jo nav zināms uz kuru pusi tas ceļš aizvedīs galu galā. Uz ielas janvārī taču nebūs jāpaliek vai labāk tomēr par to piedomāt iepriekš?
Vienīgie mēneši kad bez viesnīcu rezervācijām radīsies problēmas ir jūlijs un augusts. Jūnijā bija nelielas problēmas tūrisma rajonos, ne vienmēr varēja dabūt pirmo kurā tika piestāts, bet max trešajā vietas bija. Septembrī, oktobrī vispār bez jebkādām problēmām. Viņiem daudz visādu vietu kas nekur netā nav. Labs variants bija prasīt naktsmājas vīna degustācijas vietās, nebija pašiem - sazvanija kaimiņu babuli, rezultātā varēja dabūt gulēšanu turpat shato vai villa buržuā, labas cenas ar ciparā iekļautu vīnu, pie tam kādu vīnu!
Vispār daži no tiem kas runāja ne tikai franciski, teica, ka nesezonā - no novembra līdz martam, veras ciet un brauc paši prom. Tā kā piedāvājums tajā laikā būs mazāks, tieši tāpat kā pieprasījums. Uz ielas gan stabili nebūs japaliek, tā nekad nav bijis. Var jau krogā paprasīt kur pa nakti palikt, palīdzēs stabili. Vienīgi parasti tas būs jādara franču valodā, un tas nekas, ka galīgi sliktā. Personīgi gan janvārī/februārī nebrauktu, bet no otras puses - kāpēc gan ne, tajā varētu būt savs šarms.
i
Nu laiks bieži ir diezgan pariebīgs Francijas dienvidos janvārī un februarī (+10-12 un lietus). Var gan arī paveikties ar sauli un +16-18... Man personiski šķiet ka vislabākais laiks lai apmeklētu Franču rivjēru ir no pus aprīļa līdz pus jūnijam - pirms lielajām tūristu masām bet kad jau ir droši silts.
Diemžēl atvaļinājums ir pieejams tikai un vienīgi ziemā - janvāris, ja pieturās sals, tad arī daļa no februāra! Tāpēc arī tāds laiks! Jāatrod optimālais risinājums!!!
Izskatās, ka nedaudz mainījās plāni, jo bērns pateica, ka 2 nedēļas apkārt braukāt negrib, bet GRIB iet uz skolu! Tā vieglprātīgie vecāki ir palikuši 2 ceļotāji. Šķiet, ka tad gan dzīties no Latvijas ar mašīnu nemaz vairs nav tik izdevīgi! Pietiek laikam līdz Viļņai un tad aizlidot uz Parīzi (labas cenas !) un noīrēt mašīnu uz šo laiku! Nekad tas nav darīts, bet, izlasot šādas tādas atsauksmes saprotu, ka jāpievērš uzmanība ir tam, lai būtu iekļauta neierobežota kilometrāža (brauksim daudz!) un neuzķerties uz kaut kādiem papildus uzspiestiem apdrošināšanas pakalpojumiem! Vai ir vēl kas? Nu patiešām tumša bilde!
Paldies!
Kāda jēga dzīties uz Viļņu, ja tālāk tāpat plānots īrēt auto Parīzē (BVA)? Var lidot no Rīgas uz CRL ar Ryanair un īrēt auto tur.
Auto var īrēt vienalga pie kā, kur sanāk lētāk, var izmēģināt caur Ryanair lapu, bet ne vienmēr tas ir lētākais variants. Apdrošināšanu Eiropā parasti īpaši neuzspiež, neierobežota kilometrāža ir standarts, nu, bet noteikumus izlasīt, protams vajag.
Kur tad jūs pa Francijas dienvidiem taisaties tik daudz sabraukāt? Vispār pēdējā laikā nav nācies sastapties ar ierobežotu kilometrāžu. Tāda Eiropā vēl pastāv? Bet apdrošināšanas gan visas nav zemē metamas. Jāizvērtē!
orsons21- palasot atsauksmes es sapratu, ka ceļojot ārā no tās valsts, kur ņemts auto, tas auto īres process tiek sadārdzināts un top daudz sarežģītāks! Vai arī ja es ņemu CRL un atdodu CRL, viņiem vienalga kur es braucu?
ARD- maršruts pašreiz top, ieklausoties draugos, kuri ir braukuši, izpētot ceļojumu aģentūru piedāvātos autobusu ceļojumu maršrutus. Pašreiz, ja jau nav jābrauc no pašas Latvijas, ir doma pamest lielākas cilpas, varbūt pat līdz MC...Viss top!
orsons21- palasot atsauksmes es sapratu, ka ceļojot ārā no tās valsts, kur ņemts auto, tas auto īres process tiek sadārdzināts un top daudz sarežģītāks! Vai arī ja es ņemu CRL un atdodu CRL, viņiem vienalga kur es braucu?
Viņiem ir pilnīgi vienalga, kur Tu brauc, dārgāk būtu, ja Tu gribētu īrēt Beļģijā un atdot Francijā. Arī sarežģītāks nekas nebūs, par vēlmi izbraukt no Belģijas nav pat jāpaziņo, tā kā tā ir Eiropas Savienība un Šengenas zona.
Teorētiski varētu būt problēma, ja auto Francijā salūzt, bet nu tas tiešām ir tīri teorētiski, un gan jau viņi tādā gadījumā pāradresēs risinājumu attiecīgajam Francijas kantorim. Galu galā, ja Tu atrodies atļautā valstī tā tik un tā ir viņu problēma, kā Tev sagādāt maiņas auto. Man gan nekad nekas tamlīdzīgs nav atgadījies.
Es pat domāju (neesmu 100% pārliecināts), ka bonusā var saņemt iespēju nemaksāt sodus, teiksim, ja Francijā gadās uzrauties uz fotoradaru (jo mašīnai būs Beļģijas numurs). Man domāt arī pie viņiem šis jautājums nav līdz galam atrisināts .
Kopš neseniem laikiem šis jautājums ir atrisināts gan. Tiem, kas lasa franču valodā http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2012/05/17/01016-20120517ARTFIG00636-les-belges-devront-payer-leurs-pv-francais.php
Savukārt, ja redzat LV numurus iekš Francijas, tad 90 % tas būs francūzis, kurš iepriekš ir saņēmis salīdzinoši daudz sodus, tādēļ, lai nezaudētu tiesības, mūsu atjautīgie latvju bāleliņi piedāvā iespēju: nopirkt 2 LVL SIA, uz kuras vārda tad arī tiek reģistrēts auto. Sķiet, ka viss pasākums (mašīnas atgādāšana no FR uz LV (un atpakaļ) un CSDD reģistrācija maksā ap 5 000 EUR.
Nu tad nekā, nāksies iztikt bez bonusiem
Nav gluži precīzi. Avis Vāciijā ir devis karti, kur norādīts, uz kurām valstīm var braukt, uz kurām nē. Tas manuprāt bija dārgākām masīnu kategorijām, nebija atļauts ar tādām braukt uz Austrumeiropu.
Nu jā, es neprecīzi izteicos, gluži vienalga jau nav, Austrumeiropa parasti nav atļauta (es gan šodien īsti neizprotu, kuras valstis viņi ietver šajā apzīmējumā), tāpat Āfrika vai, teiksim Turcija un valstis uz austrumiem no tās. Bet tas ka Francija no Beļģijas ir atļauta, tas gan ir droši.
Dažas autonomas prasa papildus apdrošināšanu par iebraukšanu Andorā.
Paldies! Ja Francija no Beļģijas ir atļauta un nav nekādu problēmu bez kaut kādām ekstra piemaksām kursēt starp šīm valstīm (saņemt-nodot auto), tad tas ir daudz vienkāršāk! Jo, līdz Viļņai tāpat bija doma braukt ar savu auto, tas vēl tur ir jāparko tās 10-14 dienas. Vismaz atkrīt šīs darbības!
Tā jau ir - parunā ar gudriem cilvēkiem un pats gudrāks paliksi!
Savulaik ar Vācijā īrētām mašīnām neļāva uz Poliju braukt. Nezinu kā tagad, tur jau arī viss daudz civilizētāks palicis.
Pētot autoīres piedāvājumus nosecināju, ka ņemot auto Beļģijā tas maksā precīzi 2x dārgāk nekā piemēram Itālijā. Pie tam Beļģijas piedāvājumiem nevienam nedod 0 pašrisku pie rezervācijas, bet itāļi atsevišķiem segmentiem piedāvā! Jocīgi! Pagaidām papētīju tikai salīdzināšanai un informācijai www.rentalcars.com
Te ir uzskaitīti ceļakājiešu atrastie labie izīrētāji: http://www.celakaja.lv/forumi/noderigas-saites-celotajiem#autonoma
Nu, Itālijā visā visumā autoīre sanāk lētāk, arī Spānijā tā ir samērā lēta, bet Beļģijā un Francijā cenas ir līdzīgas, Francijā pat mazliet dārgāk. Turklāt Francūži ir baigie žmoti, man Francijā nekad nav gadījies saņemt labāku (klasi augstāku) mašīnu, nekā rezervēts, citās valstīs tas gadās diezgan regulāri.
Es joka pēc salīdzināju cenas brīvi izvēlētiem datumiem (1.-15. februāris; 2 nedēļas) autoīrei BGY Itālijā, BVA Francijā un CRL Beļģijā. Pirmais cipars ir no Ryanair lapas, otrais no easyterra.com (principā tas pats kas autoeurope.com):
BGY 218; 157(!)
CRL 287; 326
BVA 301; 335
Kā redzams, Bergamo var dabūt auto vienkārši par supercenu, jo ap 300 EUR divām nedēļām jau ir normāls cipars. Bet nu no turienes jau jādomā vairāk par Francijas dienvidu, nevis ziemeļu apceļošanu. Salīdzinot Beļģiju un Franciju - Beļģijā ir pat mazliet lētāk, bet visā visumā tas pats.
Upd. Pārskatīju tēmu, un atradu, ka šī vaicātāja jau arī interesājās par Francijas dienvidiem, nevis ziemeļiem. Šajā gadījumā tiešām viens no labākajiem variantiem varētu būt ar Ryanair uz Bergamo un tur paņemt mašīnu pa lēto.
Paldies jums visiem! Man jau tā priekšrocība, ka maršruts nav "akmenī cirsts". Varu lidot vienalga kā, padoties vienalga kur un patiesībā arī laiks nav diži ierobežots! Priecē tas, ka ir iespēja tagad tikt vaļā no garā pārbrauciena cauri Polijai un Lietuvai, ja brauktu ar savu mašīnu (arī nenakšņot pa ceļam).
Varbūt kurš ir braucis... Zinu, salīdzināt grūti, bet ja jāizvēlas laist labāk līdz Sicīlijai vai drīzāk Dženova-Nica-Monako- utt. 2 nedēļās taču iekļautos laikam, braucot lēnu garu pa visām must see... ??