Sveiki, gribēju pakonsultēties par pārceltiem lidojumiem.
Situācija tāda, paziņai vakar vakarā (7.datumā) bija 23:55 jālido uz Telavivu. 4dien, (16:00, 5.datums) viņai zvana un saka, ka reiss pārcelts uz 8.aprīli 18:40. Rezultātā cilvēks palaiž garām visus Lieldienu pasākumus un vienas dienas ekskursijas. Atpakaļceļš esot 6 h vēlāk, nekā sākotnēji, bet tas neko vairs nemaina, jo neko paspēt citu vairs nevar. Lidojums airBaltic, pirkts par kuponiem. Vai viņa var prasīt kaut kādu kompensāciju par šo un vai tādu ir reāli dabūt?
Vari izlasīt regulu: http://www.celakaja.lv/sites/default/files/images/regula_261_2004_LV.pdf
Ka jau rakstīju citur: «Par kavēsanos vispār nepienākas nekāda kompensācija, tikai aprūpe. Aviosabiedrības to ir ļaunprātīgi izmantojušas, arī atcelšanas gadījumā paziņojot, ka tā ir vienkārši reisa kavēšanās par piemēram 2 dienām… Tāpēc tiesvedībā (Sturgeon v Condor, C-402/07) noteikts, ka kavēšanās ilgāka par 3 stundām pielīdzināma atcelšanai, kuras gadījumā pienākas kompensācija, ne tikai aprūpe.»
Protams, var sanākt pacīkstēties, kamēr BT to atzīs.
Šitais ir AirBaltic klasiskais gājiens, viņi regulāri kaut ko izmaina, samazina un pārceļ, tikai šoreiz pasažierim par to paziņots faktiski pēdējā brīdī, tāpēc obligāti pieprasi kompensāciju. Būtībā tāda pienāktos arī par atpakaļceļu (+aprūpe). Acīmredzami te nevar atrunāties ne ar kādiem ārkārtas apstākļiem kā streiks, laika apstākļi u.tml. jo aviokompānija pēdējā brīdī gluži vienkārši sadomājusi mainīt lidojumu sarakstu.
Es jau rakstīju kaut kad iepriekš, ka BT ir izmainījusi sākotnējos lidojuma datumus un laikus un daudziem, kas pirka lidojumus par kuponiem, kā es, ir mainītas lidojuma dienas. Un tiešām dīvainākais tas, ka BT par to laicīgi nebrīdina. Tas, ka BT atcēla reisus uz TelAvivu sestdienās, viņi zināja jau janvārī, jo tieši tad es to konstatēju pārbaudot savu lidojuma rezervāciju. Faktiski BT savās sitēmā šis izmaiņas bija veikusi jau janvārī un reisu sestdienās vairs nebija. Vai tiešām BT iedomājās pasažierus par to brīdināt tikai 2 dienas iepriekš?
Pat lidostas Rīga mājas lapā ir redzama sekojoša informācija par BT lidojumiem uz Telavivu:
[ibimage==1569==Preview==Preview==blank==null]
Nu, acīmredzot tieši tā arī. Katrā ziņā, pastāstīju šo visu paziņai, viņa pēc atgriešanās, cerams, ka to jautājumu risinās. Cilvēks gan itkā samulsa, ka kompensācija varētu būt lielāka nekā reāli biļetes maksāja, bet man liekas, ka tas nav svarīgi, ja cilvēkam dzīves sapnis bija uz Lieldienām uz Izraēlu un šitā viņu izčakarē
Vispār, būtu interesanti dzirdēt kāda ir bijusi pieredze ar BT, vai kāds reāli kaut ko ir izcīnījis. Man ar citām aviokompānijām pat ar aizkavēu bagāžu ir bijis, ka paši atsūta čeku kā kompensāciju, man pat neprasot, bet šeit laikam ļoti skaļi jābļauj, lai kaut ko dabūtu.