Kā kļūt par pilotu?

9 atbildes [Pēdējā ziņa]
Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 7619
Manīts: pirms 12 st
Kur: ADL

Pazīstams jaunietis interesējas par šo tēmu, tāpēc nolēmu te ielikt jautājumu.

Tātad — kas nepieciešams, lai kļūtu par pilotu (komerciālu reisu, ne mazu privāto lidmašīnu)? Kādas prasības fiziskai sagatavotībai, redzei?

Kādās skolās doties, vai tepat Latvijā, vai Eiropā, vai vēl kur citur?

Pēc skolas pabeigšanas uzreiz ļauj sēsties pie A380 stūres? Smile

Ja arī mūsu vidū nav neviena pilota, varbūt kāds ir papētījis šo jautājumu.

garais71
Nav tiešsaistē
Kopš: 18/06/2011
Ziņas: 52
Manīts: pirms 4 st
Arviic
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/10/2012
Ziņas: 108
Manīts: pirms 2 st
Kur: Pasjolok Mārupe

Jeee.....5dienas nakts super jautaajums....kaa kljuut par pilotu....Kad pienaaks pavasaris????????? ja nopietni...ka kaaa, izej pilota kursus un esi....bljee, shitaa vareetu buut gada hohma.....KAAAAAAAAAA KLJJJJJJUUUT PAR PILOTU!!!!

sussurs
Nav tiešsaistē
Kopš: 23/02/2009
Ziņas: 165
Manīts: pirms 5 st

Par visu procesu nezinu, bet zinu, ka process sevī ietver ļoooti daudz stundu nolidošanu ar tā pašām mazajām privātajām lidmašīnām. Un galvenā prasība procesam ir nauda. Daudz naudas Smile Jo par šīm lidojumu stundām pašam ir jāmaksā. Ja neatrod sponsoru, protams.

Linca
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/10/2009
Ziņas: 490
Manīts: pirms 3 st

Man viens paziņa mācījās Igaunijā, man liekas, ka Tartu, ieguva komerciālo reisu pilotu atļauju, kādus pāris gadus mācījās, tā viņam otrā izglītība bija, neizklausījās pārāk sarežģīti vai dārgi, tikai man jau liekas, ka tas viss bija igauniski tas pasākums. Atceros, ka stāstīja, ka tā kā mācījās par pilotu, viņam bija kaut kāda kartiņa, ar kuru viņš lidojot ar jebkuru reisu, parādījā to karti un viņam ļāva iet sēdēt pie pilotiem, arī visos A380 utml.

infests
Tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 1226
Manīts: pirms 1 min
Kur: Stokholma

Pirms kļūt par komerciālo pilotu, nepieciešams iegūt mazās privātās lidmašīnas licenci (PPL). To var izdarīt par aptuveni 3000-3500 Ls Latvijā, daudzas skolas pārsvarā ir krievu valodā orientētas, bet visi materiāli un obligāts nosacījums, protams, ir angļu valodas zināšanas. Ir arī nepieciešams iziet veselības pārbaudi, konkrēti vairs neatceros kādu. Tikai pēc PPL licences iegūšanas var mācīties par komerciālo pilotu (CPL). Šie kursi ASV izmaksā ap 30000 - 35000$ (kas ir lētākā vieta, kur to darīt) un dzīvošana parasti ir uz vietas. Eiropā lētākā vieta, manuprāt, bija kaut kur Spānijā. Topošie piloti parasti šīm apmācībām ņem kredītu, ko pēc tam karjeras laikā atmaksā, jo aviosabiedrības šos izdevumus nesedz. Tāpēc arī pilotu algas vienmēr bijušas tik augstas. Tagad aviosabiedrības cenšas šīs algas samazināt, jo pilotu tāpat ir pietiekoši, diezgan nefoša situācija pilotiem. Un nē, iegūstot CPL nevar uzreiz sēsties pie A380 stūres. CPL nozīmē, ka tu vari veikt komerciālus reisus, pat ar to pašu Cessna. Bet kāds ar PPL var turēt īpašumā mazu reaktīvo lidmašīnu un ar viņu lidot. Lai būtu galvenais pilots tik lielām lidmašīnām kā A380, nepieciešams ATPL, kas ir augstākā licence kādu var iegūt. Lai to iegūtu nepieciešams nolidot vismaz 1500 stundas (kuras tiek reģistrētas), kā arī iziet vēl daudz ne dažādus specializētus kursus (daudzdzinēju lidmašinas, lidošana naktī utt.). Tas pats par sevi izmaksā dārgi, tāpēc piloti sāk vai nu ar mazām reģionālām aviosabiedrībām vai maziem komerciāliem lidojumiem ar Cessna (taxi), esot par otro pilotu garākiem lidojumiem pa Eiropu utt. Tā kā, lai tiktu pie A380 stūres ir ļoti garš un dārgs ceļš ejams. Un, manuprāt, tas ir tikai normāli.

sunfuns
Nav tiešsaistē
Kopš: 13/06/2011
Ziņas: 306
Manīts: pirms 5 st

Pirms kada laika Lufthansa borta zurnalaa bija raksts tiesi par so teemu. Lufthansa gan ir iznemums kaa viena no nedaudzajam aviokompanijam kam vel ir pasiem sava pilotu skola kuru vini sponsoree (liels konkurss protams). Praktiskas apmacibas notiek ASV, Arizonas stataa. Laikam jau letak tur pie tam nav kam uzgazties virsuu. Neatminos gan vai vaadzeja jau but privatajai pilota licencei pirms tam. Peec tam kaa jau infests rakstija - ilgs cels ejams lai tiktu no otra pilota regionalajos reisos lidz kapteinim pie A380 stures. Lielaka dala tik talu nemaz nenonak tapat kaa lielaka dala leitnantu nekad nesasniedz generala pakapi. 

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 1449
Manīts: pirms 23 min
Kur: LON

Es tā saprotu, ka tomēr dažas aviosabiedrības daļēji kreditē apmācību pret saistību X gadus strādāt uz viņām, bet precīzi nezinu.

madde
Nav tiešsaistē
Kopš: 03/02/2012
Ziņas: 61
Manīts: pirms 5 ned

Teikšu īsi — daudz naudas -> perfekta angļu valoda -> gudra galva - eksaktie priekšmeti, uzcītība... pēc tam, kad ir iegūts ko iepriekš aprakstīja... simulātora stundas (lētākās stundas ir naktī Smile) "taip reitings"... daudzi gadi kā otram pilotam - piem. iegūts B737, tad vēlāk vari kļūt par kapteini uz mazāku lidmašīnu ... reāli nav nemaz tā LV, ka viņu algas ir grandiozas ... otram pilotam nav nemaz tik liela, protams, priekš LV ir OK ... un ar to viss nebeidzās katru gadu ir jaiet mācīties, visā visumā tas ir diezgan garlaicīgs darbs - viena liela sēdēšana! protams filmās vai mūsu prātos uzburtā ainina ar cilvēku formā ir skaista! Par veselības pārbaudi - nekā sarežģīta veselam cilvēkam, redze ... ir pieļaujamas novirzes!

Un tā gluži nav, ka pavicinot kkadu sertfikātu uzreiz tiec pie pilotiem...

Un tā ir sāk ar PPL tepat LV, Lietuvā... un tad jau tālāk ir daudzas iespējas, ja vien ir nauda un spēja... un var saprast vai tas interesē, vai ne... ja tomēr ne, tad vismaz savam priekam vari palidot... lai aizietu lidz galam vajadzēs kādu 40t!

 

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 7619
Manīts: pirms 12 st
Kur: ADL

Ir kādas atsauksmes par garais71 pieminēto skolu Eriva?