Ja atcelts lidojums (kaut COVID-19 dēļ), aviosabiedrībai jāapmaksā viesnīca

41 replies [Last post]
Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20445
Last seen: 27 weeks ago
Location: RIX

Atgādinu — Regula 261/2004 neparedz nekādus izņēmumus aviosabiedrību pienākumā nodrošināt pasažieri ar viesnīcu un ēdināšanu, ja atcelta lidojuma dēļ tas iestrēgst ceļojumā.

Interesanti protams, kā tas tiks risināts šajā gadījumā, kad uzturēšanās ārzemēs var būt nedēļas vai pat mēnešus gara, bet likums paliek likums. (Iespējams, ka aviosabiedrības vērsīsies pie valdībām, lai tās palīdz segt izdevumus).

Pārnesīšu šurp komentārus, kas par šo jautājumu.

Edzus
Offline
Joined: 01/07/2013
Posts: 3340
Last seen: 2 days ago
Location: RIX

Kā visā šajā Covid kontekstā ir ar Eiropas aviokompāniju pienākumiem par pasažieru aprūpi (visu mīļā regula)? Vulkāna gadījumā aviokompānijas tomēr beigās bija spiestas apmaksāt piespiedu uzturēšanas izdevumus galamērķī līdz lidojumu atsākšanai. Vai šajā gadījumā tāpat, vai šoreiz viņas tomēr ir atbrīvotas no šī pienākuma?

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20445
Last seen: 27 weeks ago
Location: RIX

Nav nekādu izņēmumu. Ir jāmaksā par piespiedu uzturēšanos viesnīcā. Iespējams, ka aviosabiedrības pēc tam vērsīsies pie valsts pēc naudas, bet tas pasažierim neko nemaina.

AShs
Offline
Joined: 29/12/2014
Posts: 789
Last seen: 6 weeks ago

Šie nu tik tiešām ir apstākļi, ko aviokompānijas nevarēja ne ietekmēt ne paredzēt. 

However, compensation is not due if the carrier can prove that the cancellation is caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.

Nemaz nerunājot par to, ka ĀM jau kādu laiku neieteica ceļot, tātad katrs pats uzņēmās šo risku.

2023: VNO TLL CPH ARN HEL OSL BGO GOT MUC VIE MXP OVD BCN LIS MAD DUB OTP VCE HAM

2022: MUC AGP CPH TLL VIE SOF ZRH TBS IST

2020-2021: MSQ LED SVO VNU MAD MUC DUS VIE BUD PRG TXL AMS

AShs
Offline
Joined: 29/12/2014
Posts: 789
Last seen: 6 weeks ago

Juris rakstīja:

Nav nekādu izņēmumu. Ir jāmaksā par piespiedu uzturēšanos viesnīcā. Iespējams, ka aviosabiedrības pēc tam vērsīsies pie valsts pēc naudas, bet tas pasažierim neko nemaina.

Kā nav izņēmumu, regulā ir atrunāti extraordinary circumstances. Vai tad ne?

Extraordinary circumstances can lead to more than one cancellation or delay at the final destination. Examples of events defined as extraordinary circumstances are air traffic management decisionspolitical instabilityadverse weather conditions and security risks.

2023: VNO TLL CPH ARN HEL OSL BGO GOT MUC VIE MXP OVD BCN LIS MAD DUB OTP VCE HAM

2022: MUC AGP CPH TLL VIE SOF ZRH TBS IST

2020-2021: MSQ LED SVO VNU MAD MUC DUS VIE BUD PRG TXL AMS

trafs
Offline
Joined: 15/05/2017
Posts: 1686
Last seen: 13 hours ago

Ārkārtas gadījums atceļ kompensāciju izmaksas, bet ne rūpes par pasažieri un pienākumu nogādāt galamērķī.

Eiropas parlaments, protams, var apturēt regulu, bet nedomāju, ka tas notiks.

Edzus
Offline
Joined: 01/07/2013
Posts: 3340
Last seen: 2 days ago
Location: RIX

AShs - cik es saprotu, Tu runā par kompensāciju. Tā protams nepienākas. Es un Juris runājam par pasažieru aprūpi (viesnīca, ēdināšana) līdz brīdim, kad aviokompānija varēs nogādāt plānotajā galamērķī.

Buicis
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 5542
Last seen: 41 min ago
Location: RIX.

Edzus rakstīja:

AShs - cik es saprotu, Tu runā par kompensāciju. Tā protams nepienākas. Es un Juris runājam par pasažieru aprūpi (viesnīca, ēdināšana) līdz brīdim, kad aviokompānija varēs nogādāt plānotajā galamērķī.

Bet ja cilvēks ir sācis ceļojumu jau izsludinātas pandonijas laikā? Tad man šķiet ka nav gan aviokompānijai nekas jāaprūpē. Tad es rīt izlidoju no LV uz kaut kurieni un tad prasu lai aviokompānija man visu uzturēšanos, kamēr tikšu atpakaļ, apmaksā?

2024: RIX, FRA, BER.
http://my.flightmemory.com/buicis

AShs
Offline
Joined: 29/12/2014
Posts: 789
Last seen: 6 weeks ago

https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/health/coronavirus-respons...

Bet ja tiešām jāturpina rūpēties, tad labi pasažierim, bet vāks lidkompānijai…

2023: VNO TLL CPH ARN HEL OSL BGO GOT MUC VIE MXP OVD BCN LIS MAD DUB OTP VCE HAM

2022: MUC AGP CPH TLL VIE SOF ZRH TBS IST

2020-2021: MSQ LED SVO VNU MAD MUC DUS VIE BUD PRG TXL AMS

propers
Offline
Joined: 19/06/2014
Posts: 4699
Last seen: 6 hours ago

Vai tad karu un epidēmiju gadījumos arī iespējams ka aviokompānijai jābaro un jāizmitina? Vienmēr ir bijuši punkti, ka tie ir ārkārtas apstākļi un nekas nepienākās arī no apdrošināšanas.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20445
Last seen: 27 weeks ago
Location: RIX

propers rakstīja:

Vai tad karu un epidēmiju gadījumos arī iespējams ka aviokompānijai jābaro un jāizmitina? Vienmēr ir bijuši punkti, ka tie ir ārkārtas apstākļi un nekas nepienākās arī no apdrošināšanas.

proper, neizplati lūdzu dezinformāciju. Ārkārtas apstākļu izņēmums attiecas uz kompensāciju izmaksu. Par aprūpi nav nekādu izņēmumu.

Ja tomēr atrodi informāciju, ka tiks apstādināta regulu, direktīvu vai ES dibināšanas līgumu darbība Grin, tad gan lūdzu ziņo!

propers
Offline
Joined: 19/06/2014
Posts: 4699
Last seen: 6 hours ago

Juri! Bet vai gadījumā aviokompānijai pienākums ir ierādīt gultas vietu 24 cilvēku istabiņā un minimālo paiku - paku makaronus un piena pudeli. Vai arī numuriņu ar skatu uz Eifeli penthausa 24 stāvā un trīs reizēju all inclusive barošanu?

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20445
Last seen: 27 weeks ago
Location: RIX

Neesmu redzējis viesnīcu, kur būt 24 cilvēku istabas.

Loģiski būtu, ka luksuss nav jānodrošina, bet arī zem tilta nevar ierādīt guļvietu. Kad būs brīvāks brīdis (Grin), paskatīšos, vai par to ir kāds EST spriedums.

Regula saka tā, jānodrošina:

Regula 261/2004 rakstīja:

9. pants

Tiesības uz aprūpi

1. Ja ir izdarīta atsauce uz šo pantu, pasažieriem bez maksas piedāvā:

a) ēdināšanu un atspirdzinājumus samērīgā attiecībā pret gaidīšanas laiku;

b) izmitināšanu viesnīcā:
— ja kādā vietā ir jāuzturas vienu vai vairākas naktis vai
— ja kādā vietā ir jāuzturas ilgāk, nekā pasažieris bija plānojis;

c) transportu no lidostas uz izmitināšanas vietu (viesnīcu vai citu vietu).

2. Turklāt pasažieriem piedāvā bez maksas veikt divus telefona zvanus, nosūtīt divas teleksa vai faksa ziņas vai arī divas elektroniskās vēstules.

3. Piemērojot šo pantu, apkalpojošais gaisa pārvadātājs īpašu uzmanību pievērš personu ar ierobežotām pārvietošanās iespējām un to pavadītāju vajadzībām, kā arī to bērnu vajadzībām, kas ceļo bez pavadības.

normina -iņš
normina -iņš's picture
Offline
Joined: 31/08/2012
Posts: 1945
Last seen: 2 days ago
Location: RIX

...

(14) Saskaņā ar Monreālas Konvenciju apkalpojošo gaisa pārvadātāju saistības ir jāierobežo vai jāatceļ ārkārtēju apstākļu gadījumos, no kuriem nevarētu izvairīties pat tad, ja veiktu visus iespējamos pasākumus. Šādi apstākļi var rasties jo īpaši politiskas nestabilitātes, meteoroloģisko apstākļu, kas nav piemēroti attiecīgā lidojuma veikšanai, drošības riska, negaidītu lidojuma drošības trūkumu un streiku dēļ, kas ietekmē apkalpojošā gaisa pārvadātāja darbību.

...

Interesanti, kāda ir Kosmiskās radioaktivitātes ietekme uz alu vasaras periodā?

Arviic
Offline
Joined: 11/10/2012
Posts: 329
Last seen: 1 day ago
Location: Pasjolok Mārupe

Juri, tad Tu iesaki nevis pirkt biljetes tagad lai paspētu uz deadlainu lidostas aizvēršanai pa kosmiskām summām uz BT papildreisiem, bet sagaidīt īsto atpakallidojuma datumu, piemēram, no Londonas un braukt uz lidostu, labi zinot, ka lidojumi nenotiks, un teikt, lai dod viesnīcu Londonā un pārtikas kuponus un tad, kad lidosta valjaa lai padod zinju?

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20445
Last seen: 27 weeks ago
Location: RIX

Neiesaku, bet tā tam būtu jānotiek ar viesnīcu un ēdināšanu, ja tā izdarīsi. Visticamāk nāksies pašam samaksāt un pēc tam pieprasīt no aviosabiedrības.

Arviic
Offline
Joined: 11/10/2012
Posts: 329
Last seen: 1 day ago
Location: Pasjolok Mārupe

Es TW vnk mēginu paspīdēt, jo reāli, par šo regulu neviens nerunā, ne mediji, ne viedokļu līderi, bet man jau liekas, ka šis gadījums ir daudz trakāks par vulkānu un šajā gadījumā varētu neiet cauri...

AShs
Offline
Joined: 29/12/2014
Posts: 789
Last seen: 6 weeks ago

Juris rakstīja:

Neiesaku, bet tā tam būtu jānotiek ar viesnīcu un ēdināšanu, ja tā izdarīsi. Visticamāk nāksies pašam samaksāt un pēc tam pieprasīt no aviosabiedrības.

Ja vēl attiecīgā aviosabiedrība nebūs bankrotējusi.

2023: VNO TLL CPH ARN HEL OSL BGO GOT MUC VIE MXP OVD BCN LIS MAD DUB OTP VCE HAM

2022: MUC AGP CPH TLL VIE SOF ZRH TBS IST

2020-2021: MSQ LED SVO VNU MAD MUC DUS VIE BUD PRG TXL AMS

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20445
Last seen: 27 weeks ago
Location: RIX

Tas gan! Nacionālās un pseidonacionālās aviosabiedrības gan jau izvilks un atbalstīs attiecīgās valstis. Ar citām var būt grūtāk.

Ingucis
Offline
Joined: 18/02/2009
Posts: 478
Last seen: 13 weeks ago

Juri, bet vai es pareizi saprotu, ka piemēram, mūsu gadījumā bija reiss marta beigās EWR- FRA-RIX, kuru tagad dēł vīrusa un robežu slēgšanas zvanot uz LH, pārbukoja uz agrāku datumu, bet kategoriski atteicās mainīt galamērki un pārlika tikai līdz FRA. Tad sanāk, ka izmaksas ar tikšanu no FRA  uz Rīgu, pēc tam varu peasīt kompensēt LH? Bet vińi taču pateiks, ka pati piekritu rebookingam un nevis gaidīju originālo izlidošanas datumu ( lai gan arī tad vēl RIX būs ciet) un iespējams pat, ka no ASV var nebūt reisu, jo te arī jo dienas jo paniskāka ir cīńa ar Covid. 

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 14823
Last seen: 1 hour ago
Location:

Varbūt kādam ir ideja, kā labāk rīkoties.

Situācija sekojoša. Ir biļetes 3 cilvēkiem MRU-CDG-RIX uz 23. martu (24. martā no Parīzes uz Rīgu). Pēdējais posms loģiski atcelts.

Tā kā no Parīzes nav repatriācijas reisu, bet ir no AMS gan 24., gan 25.03., ir doma lūgt, lai AF nomaina galamērķi uz AMS. Bet tad sanāk, ka pats esmu piekritis izmaiņām, un galamērķis vairs nav Rīga, bet Amsterdama. Līdz ar to jau būs loģiski, ka par repatriācijas lidojumu BT liks maksāt, un nebūs īsti pamata no viņiem ko mēģināt piedzīt atpakaļ, jo it kā piekritu mainīt uz AMS.

Otrs variants ir pirkt biļeti CDG-AMS pašam, tad sanāk, ka pats esmu sariktējis sev visu mājupceļu, un teorētiski BT būtu jāatgriež par to nauda. Bet biļete CDG-AMS maksā 300 EUR vienam, un repatriācijas reiss vēl 175€ gabalā. Pārāk liela summa, salasās, lai to tā vienkārīs pazaudētu, ja gadījumā pieņems lēmumu, ka forsmažora dēl aviokompānijas tiek atbrīvotas no saistībām.

P.S. Gaidu uz AF telefona līnijas jau pusotru stundu, zvanu uz Franciju. Mājaslapa sākotnējā (Somijas) versijā saka, ka varot pats kaut ko onlainā mainīt, bet, mēģinot to darīt, saka, ka šite nevarēs, jāiet uz citas valsts verisju. Un aizejot tur, parādās, ka biļete ir ''non-refundable'' un ''non-changeable'', par spīti visiem paziņojumiem.

Buicis
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 5542
Last seen: 41 min ago
Location: RIX.

Skaties un pērc RT biļeti no CDG uz AMS.  Matrix rāda 24-30.03. piemēram pa 246EUR. ap 60 EUR uz PAX ietaupīsi.  

Vēl lētāk CDG-AMS 24.03. - AMS-BSL 2.04. 203EUR. : https://www.kayak.de/flights/CDG-AMS/2020-03-24-h/AMS-BSL/2020-04-02-h?sort=bestflight_a

Un liela iespēja ka posmu AMS -BSL atcels, un tad kaut kādu labumu no tā varēs izsist.

2024: RIX, FRA, BER.
http://my.flightmemory.com/buicis

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 14823
Last seen: 1 hour ago
Location:

Buicis rakstīja:

Skaties un pērc RT biļeti no CDG uz AMS.  Matrix rāda 24-30.03. piemēram pa 246EUR. ap 60 EUR uz PAX ietaupīsi.

Jā, bet tad jau vēl vairāk (prakstiski līdz nullei) samazinās iespēja, ka BT kaut ko apmaksās, jo pēc fakta jau man nevajag RT biļeti!

P.S. Turklāt šī cena ir bez bagāžas, bet 300€ OW - ar bagāžu. Tiesa pieliekot bagāžu vienalga drusku lētāk sanāk - ap 270€.

Buicis
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 5542
Last seen: 41 min ago
Location: RIX.

Man škiet ka šoreiz ir svarīgak, mazāk sāpīgāk (lētāk) tikt atpakaļ, nevis censties no avikompānijas ko izsist.  bet tas tik mans viedoklis.

2024: RIX, FRA, BER.
http://my.flightmemory.com/buicis

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 14823
Last seen: 1 hour ago
Location:

Lētāk laikam būtu vilciens, un lidojums no AMS 25.03. Bet pašlaik sēžu uz AF līnijas, cerībā, ka varbūt tāpat samainīs galamērķi uz AMS.

sussurs
Offline
Joined: 23/02/2009
Posts: 764
Last seen: 1 day ago

Es personīg tādā situācijā ņemtu variantu ar mazāk lidostām pa vidu, ar mazāk skartām valstīm (CDG tomēr ir lielāks risks nekā AMS, bet te cik es saprotu ir jau visi inficēti) un lētāku. Jo es šobrīd neticu versijai, ka izdosies no aviokompāijas kaut kādas naudas dabūt par šādām situācijām.

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 14823
Last seen: 1 hour ago
Location:

Lētākais variants laikam paliek no CDG uz MSQ un tālāk uz Latvijas robežu. Bet arī čakarīgākais. Un bez garantijas, ka BY neaizver līdz tam laikam.

Buicis
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 5542
Last seen: 41 min ago
Location: RIX.

Jā. TAs neizskatās slikti.

2024: RIX, FRA, BER.
http://my.flightmemory.com/buicis

propers
Offline
Joined: 19/06/2014
Posts: 4699
Last seen: 6 hours ago

Ja negribas čakarēties ar Baltkrievijas vīzām, tad varbūt var ņemt tranzītā uz Tallinu par 200 eiro.

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 14823
Last seen: 1 hour ago
Location:

Vīzu tak dodot bez maksas lidostā, sk. augstāk.

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 14823
Last seen: 1 hour ago
Location:

Te rakstīts, ka viss pienākas, izņemot, protams, kompensāciju

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_20_485